VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hotelli- ja ravintola-ala (R-HR) > 2005 > Vuosi 3 > Markkinointitutkimus (RHA0503)

Markkinointitutkimus

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHA0503
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-HR 2005
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2007-2008)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2007-2008

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
17.1.2008 – 30.5.2008Thomas SabelSuomi10.12.2007 – 11.1.2008

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee eri markkinointitutkimusmenetelmät. Hän ymmärtää markkinointitutkimuksen roolin päätöksentekoprosessissa sekä osaa suhtautua kriittisesti tutkimustuloksiin. Hän osaa tehdä pienimuotoisia markkinointitutkimuksia.

Opiskelijan työmäärä

Päiväopiskelijat:
81 tuntia, josta
40 tuntia lähiopetusta ja
41 tuntia itsenäistä työskentelyä

Monimuoto-opiskelijat:
81 tuntia, josta
15 tuntia lähiopetusta ja
66 tuntia itsenäistä työskentelyä

Sisältö

Markkinointitutkimuksen erityispiirteet, eri tutkimusmenetelmät, markkinoinnin johtaminen.

Opiskelumateriaali

- Lotti, L. 1994. Markkinointitutkimuksen käsikirja. Weilin & Göös.
- Seymor, D. T. 1992 tai uudempi. Marknadsundersökningar med kvalitativa metoder. Göteborg. IHM förlag.
• Malhotra, N. K. - Birks, D. F. 2000. Marketing Research, an applied approach. European Edition. Pearson Education Limited.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt, etätehtävät.

Arviointikriteerit

1 opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen perusteita

3 opiskelija ymmärtää hyvin markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin

5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin

Arviointimenetelmät

Tentti (30%), harjoitustyö ja siihen kuuluva raportointi (70%). Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin