Markkinointitutkimus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHA0503 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2005 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2007-2008) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 7.1.2008 – 30.5.2008 | Thomas Sabel | Suomi | 10.12.2007 – 11.1.2008 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee eri markkinointitutkimusmenetelmät. Hän ymmärtää markkinointitutkimuksen roolin päätöksentekoprosessissa sekä osaa suhtautua kriittisesti tutkimustuloksiin. Hän osaa tehdä pienimuotoisia markkinointitutkimuksia.
Opiskelijan työmäärä
Päiväopiskelijat:
81 tuntia, josta
40 tuntia lähiopetusta ja
41 tuntia itsenäistä työskentelyä
Monimuoto-opiskelijat:
81 tuntia, josta
15 tuntia lähiopetusta ja
66 tuntia itsenäistä työskentelyä
Sisältö
Markkinointitutkimuksen erityispiirteet, eri tutkimusmenetelmät, markkinoinnin johtaminen.
Opiskelumateriaali
- Lotti, L. 1994. Markkinointitutkimuksen käsikirja. Weilin & Göös.
- Seymor, D. T. 1992 tai uudempi. Marknadsundersökningar med kvalitativa metoder. Göteborg. IHM förlag.
Malhotra, N. K. - Birks, D. F. 2000. Marketing Research, an applied approach. European Edition. Pearson Education Limited.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt, etätehtävät.
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen perusteita
3 opiskelija ymmärtää hyvin markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin
Arviointimenetelmät
Tentti (30%), harjoitustyö ja siihen kuuluva raportointi (70%). Numeerinen arviointi (0-5).