Markkinointiviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHA0502 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2005 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Björkman, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 30.10.2006 – 9.3.2007 | Päivi Björkman | Suomi | 9.10.2006 – 5.11.2006 |
2 | 30.10.2006 – 4.5.2007 | Päivi Björkman | Suomi | 9.10.2006 – 5.11.2006 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija perehtyy esimerkkien avulla palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeisiin käsitteisiin ja niiden käytännön sovelluksiin. Opiskelija ymmärtää hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestymisen kannalta. Opiskelija osaa käyttää markkinointiviestinnän eri osat hyväkseen.
Opiskelijan työmäärä
yht. 80 h
lähiopetus ja tentti 40 h
tehtävä 20 h
tenttiin valmistautuminen 20 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
markkinoinnin perusteet 1 ja 2
Sisältö
Yhteisöviestintä, markkinointiviestintä, mainonta, myynninedistäminen, suhde- ja tiedotustoiminta, design management sekä kansainvälinen markkinointiviestintä.
Opiskelumateriaali
- Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin & Göös.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 40 h, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt juonteeseen 40 h
Arviointikriteerit
1: Ymmärtää palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet ja hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestyksen kannalta. Tunnistaa yrityksen sidosryhmät.
3: Edellisen lisäksi tuntee kulutus- ja ostokäyttäytymisen teoriaa. Osaa tehdä kokonaisvaltaisen sisäisen ja ulkoisen markkinointiviestinnän suunnitelman ja osaa lähestyä eri tavoin eri sidosryhmiä.
5: Edellisten lisäksi osaa käyttää perinteisiä markkinointiviestinnän keinoja ja osaa soveltaa ajattelua luovasti ja loogisesti myös uusiin viestimiin ja yllättäviin tilanteisiin.
Arviointimenetelmät
Ryhmätöiden raportit 20 % ja tentt 80%i. Numeerinen arviointi (0-5).