Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BR08 |
OPS: | LT 2025 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2027-2028) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakso koostuu markkinointistrategian ja markkinointiviestintäkeinojen keskeisistä käsitteistä. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa tuote- ja viestintästrategian komponentteja osana strategisen markkinoinnin suunnittelua ja kykenee luomaan näiden pohjalta sosiaalisen median markkinointisuunnitelman toteutusesimerkkien kanssa asiakasyritykselle. Opiskelija pystyy luovasti tiimeissä ideoimaan ja kehittämään uusia lähestymistapoja annettuihin tehtäviin sekä toimimaan sitoutuneesti, tehokkaasti ja rakentavasti työyhteisötiimissä. Opiskelija hallitsee työyhteisön vuorovaikutustaidot, mukaan lukien kuuntelutaidon, keskustelutaidon, ja esiintymisosaamisen. Opiskelija ymmärtää palautteen käsitteen ja pystyy soveltamaan tätä omaan palautteen antoon sekä -vastaanottamiseen. Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan ja pystyy viemään näitä käytäntöön erilaisissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää tekoälyn merkityksen osana ideointiprosessia ja osaa arvioida tiedon oikeellisuutta. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. ja noudattaa opinnäytetyökriteereitä. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja.
Opiskelijan työmäärä
5op = 135t.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perus- ja pääaineopinnot.
Sisältö
Markkinointistrategia. Asiakasmatkan ja keihäänkärkituotteiden rakentaminen strategian pohjalta. Sosiaalisen median kanavat ja sisältömarkkinointi.
Aluevaikuttavuus
Opintojaksolla otetaan huomioon alueen paikalliset yritykset.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla otetaan huomioon alueen kansainväliset piirteet.
Opiskelumateriaali
Komulainen, M. (2023). Menesty Digimarkkinoilla. Kauppakamari. ekirja.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi 0-5.