Brändinhallinta
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BR06 |
OPS: | LT 2025 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2026-2027) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Välikangas, Eeva |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa ja osaa soveltaa brändinhallinnan strategioita ja käytäntöjä yrityksen menestyksen tukemiseksi. Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija syventyy brändin rakentamiseen, kehittämiseen sekä oppii, miten brändiä hallitaan kokonaisvaltaisesti yrityksen sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä arvo- ja vastuullisuusviestinnän näkökulmasta.
Sisältö
Brändin perusteet ja ulottuvuudet
Brändistrategiat ja bränditeoriat
Brädin ydin: tarkoitus, visio, missio ja strategia
Brändin muotoilu ja visuaalinen identiteetti
Arvo- ja vastuullisuusviestintä
Brändin jalkauttaminen