Myyntiprosessin johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BQ89 |
OPS: | LT 2025 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2025-2026) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Malin, Timo |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja arvioida sen toimivuutta. Opiskelija ymmärtää myynnin, asiakkuuksien hallinnan ja myynnin johtamisen merkityksen menestyvässä liiketoiminnassa. Opiskelija kehittää vuorovaikutustaitojaan ja tunnistaa niiden merkityksen myynnissä, vakuuttavassa esiintymisessä ja tiimityöskentelyssä.
Opiskelijan työmäärä
5op eli 135 tuntia.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet 5op
Sisältö
Myyntiprosessin vaiheiden tunnistaminen ja myyntiprosessin suunnittelu. Myyntiprosessin ja – tiimin johtaminen ja tulosten seuranta. Vuorovaikutusosaaminen, asiakkuuksien hallinta ja myyntitunnelin tuntemus.
Aluevaikuttavuus
Opintojaksolla otetaan huomioon alueen paikalliset yritykset.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla otetaan huomioon alueen kansainväliset piirteet.
Opiskelumateriaali
- Huusko-Viikilä, Kati 2024. Monikanavaisen myynnin johtaminen. Helsingin seudun kauppakamari. Kauppakamari. Saatavilla E-kirjana.
- Muu materiaali Moodlessa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen opiskelu, tehtävät, raportti ja esitykset.
Arviointikriteerit
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5
Arviointimenetelmät
Ohjaajan arviointi, Itsearviointi ja vertaisarviointi.
Lisätietoja
Opintojakso vaatii ainakin aktiivista osallistumista yhteisiin oppimistilanteisiin, jolloin poissaoloista on sovittava ohjaajan kanssa.
Jokainen sitoutuu omaan oppimiseensa ja on läsnä vuorovaikutteisissa opetustilanteissa. Opiskelijan on tutustuttava riittävän hyvin Moodlen materiaaleihin, rakenteeseen ja tehtäviin.
Spark- opintojaksopalaute kerätään opintojakson ja tutkinnon kehittämiseksi. Palauteen antamiseen ja palautekeskusteluun varataan kurssin kontaktitunneista 1-2 tuntia.