VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2024V > Vuosi 1 > Sales Management (TLP0205)

Sales Management

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLP0205
OPS: LT 2024V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2024-2025)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Malin, Timo
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3019LT2024-1A, LT2024-1B2.1.2025 – 11.5.2025Timo MalinEnglanti1.12.2024 – 12.1.2025
3021LT2024-1C, LT2024-1D2.1.2025 – 11.5.2025Eeva VälikangasEnglanti1.12.2024 – 12.1.2025
3023LT2024-1O21.10.2024 – 28.2.2025Eeva VälikangasEnglanti1.8.2024 – 6.9.2024
3024TK2023-2A, TK2023-2B21.10.2024 – 28.2.2025Lukumanu IddrisuEnglanti1.8.2024 – 6.9.2024
3026LT2024V-1T6.1.2025 – 13.5.2025Lukumanu IddrisuEnglanti1.12.2024 – 12.1.2025

Osaamistavoitteet

Opintojakson osaamistavoite liittyy markkinoinnin kilpailukeinon – myyntityön - osaamisen syventämiseen. Oppija ymmärtää myynnin merkityksen asiakasarvon luomisessa ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet sekä myyntitiimin johtamisen vaatimukset.
Oppija kehittää esiintymis-, vuorovaikutus- ja perustelutaitojaan.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson kokonaistyömäärä on 135h.



Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa arvioida myyntiprosessin toimivuutta kohderyhmän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tiimeissä ideoimaan ja kehittämään myyntiprosessia (innovaatio-osaaminen) sekä kehittämään myyntitiimin toimintaa (tiimiosaaminen). Opiskelija kehittää vuorovaikutustaitojaan (työyhteisön vuorovaikutusosaaminen), mukaan lukien kuuntelutaito, keskustelutaito, ja esiintymisosaaminen sekä myyntitaito. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta (palautteenantotaito).

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

Futrell, C (2014): Fundamentals of Selling, McGraw-Hill.
- Kennert, Kert & Leino, Sani 2020. #Myyntikirja: menesty uuden ajan B2B-myynnissä.
Alma Talent 2020. (Ellibs E-kirjana)

- Other material provided by the lecturer.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, Projektityöskentely, Ryhmä- ja yksilötehtävät, Esitykset.

Arviointikriteerit

Tentti:
5: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä johdonmukaisesti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää keskeisiä käsitteitä yksittäisissä tilanteissa ja tehtävissä sekä ymmärtää menetelmien taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat
1: tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät

Tehtävät:
5: valita tilanteeseen sopivat tiedonlähteet
- arvioida käyttämiään tiedonlähteitä
- käyttää uusimpia alan kansainvälisiä lähteitä ja tietokantoja
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

3: tiedonhaun perusteet
- rajata tiedon tarpeen
- käyttää alan keskeisiä tiedonlähteitä ja tietokantoja, myös kansainvälisiä
- ottaa huomioon tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet (mm. tekijänoikeudet, plagiointi)
- käyttää opintojaksoilla käsiteltyjä ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää ongelman keskeiset osat
- hahmottaa kehittämisprosessin vaiheet

1: tunnistaa tiedon tarpeen
- ohjattuna etsiä tietoa eri tiedonlähteistä
- erottaa arkitiedon ja tutkitun tiedon toisistaan
- tiedostaa tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet (mm. tekijänoikeudet, plagiointi)
- hallitsee lähdeviittausten ja kirjallisuusluettelon käytön
- käyttää opintojaksoilla käsiteltyjä ongelmanratkaisumenetelmiä ohjatusti
- suhtautua kehittämiseen myönteisesti

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu projektityöskentely ja tehtävien pohjalta.


Takaisin