VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2024 > Vuosi 1 > Palveluliiketoimintaosaaminen (TLP0701)

Palveluliiketoimintaosaaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLP0701
OPS: LT 2024
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2024-2025)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3018LT2024-1A, LT2024-1B10.3.2025 – 11.5.2025Heidi SkjälSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3020LT2024-1C, LT2024-1D10.3.2025 – 11.5.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3022LT2024-1O10.3.2025 – 11.5.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3023LT2024V-1T6.1.2025 – 11.5.2025Klaus SalonenSuomi1.12.2024 – 12.1.2025

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää palvelun peruskäsitteet nykypäivän liiketoiminnassa, tuntee erilaiset palvelumuodot sekä osaa kuvata palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona. Opiskelija osaa analysoida olemassa olevia palveluprosesseja ja tunnistaa niiden vahvuudet.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 24h. Itsenäistä opiskelua: 57h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet

Sisältö

Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu ja prosessin kehittäminen.

Aluevaikuttavuus

Kurssilla reflektoidaan alueen yrityksiin.

Opiskelumateriaali

-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, workshopit, ryhmätyöt.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5 Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian

Hyvä 3 Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.

Tyydyttävä 1 Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta.


Takaisin