Markkinointitutkimus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE49 |
OPS: | LT 2024 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2026-2027) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Suomi |
Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää luotettavan tiedon merkityksen markkinoinnin päätöksenteon kannalta. Opiskelija tietää keskeisimmät markkinoinnin päätöksentekoon vaikuttavat tiedonlähteet ja osaa soveltaa näitä työelämässä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 81 h. Ohjattua lähiopetusta: 33 h. Itsenäistä opiskelua: 48 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet, Palvelujen markkinointi. Tutkimusmenetelmät ja tilastotiede.
Sisältö
Big data, web analytiikka, kuluttajakyselyt, segmentointi ja profilointi.
Aluevaikuttavuus
Kurssityö toimeksiantona alueen yrityksille.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
-Jeffery M. (2010) Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know. John Wiley and Sons.
-Muu opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, tehtävät
Arviointikriteerit
Harjoitustyö ja markkinointitutkimus:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Numeerinen (0-5)Harjoitustehtävät 50%, kurssitehtävä 50%