Customer Relationship Management
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE48 |
OPS: | LT 2024 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2026-2027) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 80 h. Ohjattua lähiopetusta: 27 h. Itsenäistä opiskelua: 53 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet, Palvelujen markkinointi, Sales Management
Sisältö
Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.Opiskelija tutustuu suhteiden ylläpitoon ja kehitykseen käytettäviin työkaluihin ja teknologiaan.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
- Peppers & Rogers (2017): Managing Customer Relationships. Wiley.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitus- ja projektityöt.
Arviointikriteerit
Tentti:
5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Tehtävät 50%, Tentti 50%