Palveluliiketoimintaosaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLP0701 |
OPS: | LT 2024-O |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2024-2025) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3018 | LT2024-1A, LT2024-1B | 10.3.2025 – 11.5.2025 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3020 | LT2024-1C, LT2024-1D | 10.3.2025 – 11.5.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3022 | LT2024-1O | 10.3.2025 – 11.5.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3023 | LT2024V-1T | 6.1.2025 – 11.5.2025 | Klaus Salonen | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää palvelun peruskäsitteet nykypäivän liiketoiminnassa, tuntee erilaiset palvelumuodot sekä osaa kuvata palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona. Opiskelija osaa analysoida olemassa olevia palveluprosesseja ja tunnistaa niiden vahvuudet.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 24h. Itsenäistä opiskelua: 57h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Sisältö
Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu ja prosessin kehittäminen.
Aluevaikuttavuus
Kurssilla reflektoidaan alueen yrityksiin.
Opiskelumateriaali
-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, workshopit, ryhmätyöt.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5 Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3 Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1 Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta.