VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2022W > Vuosi 1 > Digimarkkinoinnin perusteet (TL00BE44)

Digimarkkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE44
OPS: LT 2022W
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2022-2023)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Salonen, Klaus
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2022-2023

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3006LT2022-1A2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3007LT2022-1B, LT2022-1C2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3009LT2022-1D2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3010LT2022-1W2.1.2023 – 5.3.2023Klaus SalonenSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3011LT2022V-1T2.1.2023 – 14.5.2023Klaus SalonenSuomi1.12.2022 – 10.1.2023

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.

Osaamistavoitteet

Kurssilla tutustutaan digimarkkinoinnin perusteisiin ja digimarkkinoinnin ajantasaisiin työvälineisiin ja ohjelmistoihin. Kurssilla opiskelija oppii näkemään digimarkkinoinnin roolin osana yrityksen strategiaa ja strategista markkinointia.

Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot ja -taidot suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia yrityskäyttöön. Kurssilla perehdytään kuvankäsittelyn, julkaisujen taittamisen ja video- ja äänieditoinnin perusteisiin sekä verkkosivujen toteuttamiseen. Kurssilla tutustutaan tekoälyn vastuulliseen käyttöön digimarkkinoinnissa ja tietoturvalliseen työskentelyyn. Opiskelija tutustuu hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin (SEO & SEM) perusteisiin ja oppii ymmärtämään digimarkkinointistrategioiden suunnittelun ja toteutuksen perusteita.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 81 h
- luennot ja harjoitukset 39 h
- harjoitustyö 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy työmäärään.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet.

Sisältö

Digimarkkinoinnin perusterminologia, kuvankäsittely, julkaisujen suunnittelu ja editointityökalut. Sosiaalisen median markkinointi, sisältömarkkinointi ja verkkosivustot. SEO & SEM. Strateginen digimarkkinointi & digimarkkinoinnin vuosikello. Tekoäly ja dataturvallisuus.

Aluevaikuttavuus

Osaaminen on sovellettavissa kaikille yrityksille alueella.

Kansainvälisyys

Kurssilla tutustutaan kansainvälisiin digimarkkinoinnin työvälineisiin. Opiskelijat oppivat kansainvälisessä ja monikulttuurisessa ympäristössä.

Opiskelumateriaali

Komulainen, Minna (2023): Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Opettajan osoittamaa aineistoa, työkaluja ja luennot.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, tuntityöskentely ja harjoitukset.

Arviointikriteerit

5: osaa hyödyntää oppimansa taitoja ja työkaluja monipuolisesti
3: osaa joltain osin hyödyntää oppimansa taidot ja työkalut
1: ymmärtää oppimansa taitoja ja työkaluja

Arviointimenetelmät

Harjoitustehtävät 50%, kurssiprojekti 40% & tuntiaktiivisuus 10%


Takaisin