Digimarkkinoinnin perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE44 |
OPS: | LT 2022W |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2022-2023) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Salonen, Klaus |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2022-2023
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3006 | LT2022-1A | 2.1.2023 – 5.3.2023 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3007 | LT2022-1B, LT2022-1C | 2.1.2023 – 5.3.2023 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3009 | LT2022-1D | 2.1.2023 – 5.3.2023 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3010 | LT2022-1W | 2.1.2023 – 5.3.2023 | Klaus Salonen | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3011 | LT2022V-1T | 2.1.2023 – 14.5.2023 | Klaus Salonen | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.
Osaamistavoitteet
Kurssilla tutustutaan digimarkkinoinnin perusteisiin ja digimarkkinoinnin ajantasaisiin työvälineisiin ja ohjelmistoihin. Kurssilla opiskelija oppii näkemään digimarkkinoinnin roolin osana yrityksen strategiaa ja strategista markkinointia.
Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot ja -taidot suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia yrityskäyttöön. Kurssilla perehdytään kuvankäsittelyn, julkaisujen taittamisen ja video- ja äänieditoinnin perusteisiin sekä verkkosivujen toteuttamiseen. Kurssilla tutustutaan tekoälyn vastuulliseen käyttöön digimarkkinoinnissa ja tietoturvalliseen työskentelyyn. Opiskelija tutustuu hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin (SEO & SEM) perusteisiin ja oppii ymmärtämään digimarkkinointistrategioiden suunnittelun ja toteutuksen perusteita.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h
- luennot ja harjoitukset 39 h
- harjoitustyö 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy työmäärään.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet.
Sisältö
Digimarkkinoinnin perusterminologia, kuvankäsittely, julkaisujen suunnittelu ja editointityökalut. Sosiaalisen median markkinointi, sisältömarkkinointi ja verkkosivustot. SEO & SEM. Strateginen digimarkkinointi & digimarkkinoinnin vuosikello. Tekoäly ja dataturvallisuus.
Aluevaikuttavuus
Osaaminen on sovellettavissa kaikille yrityksille alueella.
Kansainvälisyys
Kurssilla tutustutaan kansainvälisiin digimarkkinoinnin työvälineisiin. Opiskelijat oppivat kansainvälisessä ja monikulttuurisessa ympäristössä.
Opiskelumateriaali
Komulainen, Minna (2023): Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Opettajan osoittamaa aineistoa, työkaluja ja luennot.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, tuntityöskentely ja harjoitukset.
Arviointikriteerit
5: osaa hyödyntää oppimansa taitoja ja työkaluja monipuolisesti
3: osaa joltain osin hyödyntää oppimansa taidot ja työkalut
1: ymmärtää oppimansa taitoja ja työkaluja
Arviointimenetelmät
Harjoitustehtävät 50%, kurssiprojekti 40% & tuntiaktiivisuus 10%