Palveluliiketoimintaosaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLP0701 |
OPS: | LT 2022 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2022-2023) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2022-2023
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3006 | LT2022-1A, LT2022-1B | 6.3.2023 – 14.5.2023 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3008 | LT2022-1C, LT2022-1D | 6.3.2023 – 14.5.2023 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3010 | LT2022-1W | 6.3.2023 – 14.5.2023 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3011 | LT2022V-1T | 6.3.2023 – 14.5.2023 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 27h. Itsenäistä opiskelua: 54h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Sisältö
Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu.
Aluevaikuttavuus
Kurssilla reflektoidaan alueen yrityksiin.
Opiskelumateriaali
-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, workshopit, ryhmätyöt.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5 Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3 Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1 Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta.