VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2022 > Vuosi 3 > Markkinointiviestintä (TL00BE50)

Markkinointiviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE50
OPS: LT 2022
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2024-2025)
Lukukausi: Syksy
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3003LT2023-2M2.1.2025 – 30.4.2025Heidi SkjälSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3004LT2022-3M19.8.2024 – 20.12.2024Heidi SkjälSuomi1.8.2024 – 6.9.2024

Osaamistavoitteet

Opintojakson osaamistavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys online- ja offline- markkinointikeinojen merkityksestä markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa analysoida ja valita markkinointikeinoista relevanteimmat ja soveltaa niitä käytännön esimerkkien avulla. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia tehokkaasti ja rakentavasti tiimissä sekä ymmärtää sitoutumisen ja yhteistyön merkityksen niin tiimitoiminnassa kuin oman motivaation tunnistamisessa. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija noudattaa opinnäytetyökriteereitä ja osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja. Opiskelija osoittaa ensiluokkaista esiintymisosaamista ja kykenee rakentamaan moderneja ja visuaalisia esityksiä. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 108 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 32 h. Itsenäistä opiskelua: 76 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet

Sisältö

Markkinointiviestinnän keinot (brändäys, vaikuttajamarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, mainonta, suhdetoiminta, sponsorointi, myynnin edistäminen, suoramyynti/sähköpostimarkkinointi, tapahtumat)

Aluevaikuttavuus

Paikalliset yritykset otetaan mukaan projektityöhön

Kansainvälisyys

Paikalliset yritykset, jotka ovat mukana alueen kansainvälistymisprosesseissa otetaan mukaan projektityöhön

Opiskelumateriaali

Smith, PR (2019). Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, projektityö

Arviointikriteerit

Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Scale 0-5


Takaisin