VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2022 > Vuosi 3 > Palvelumuotoilu (TL00BE47)

Palvelumuotoilu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE47
OPS: LT 2022
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2024-2025)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Saarikoski, Sari
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3003LT2022-3M2.1.2025 – 2.5.2025Pertti Aula, Sari SaarikoskiSuomi1.12.2024 – 12.1.2025

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä. Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaiden tarpeita ja odotuksia sekä hyödyntämään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja. Hän osaa analysoida ja visualisoida palveluprosesseja sekä tuottaa innovatiivisia ratkaisuja,jotka parantavat asiakaskokemusta ja lisäävät palvelujen arvoa. Lisäksi opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun merkityksen organisaation kilpailukyvylle ja kestävälle kehitykselle. Hän pystyy toimimaan osana tiimiä ja soveltamaan palvelumuotoilun menetelmiä sekä digitaalisten että fyysisten palvelujen kehittämisessä.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 135 h, josta ohjattua lähiopetusta 40 oppituntia.
Kurssitehtävä toteuteteaan yrityscase ryhmätyönä.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Palveluliiketoimintaosaaminen, markkinoinnin perusteet, sales management

Sisältö

Johdatus palvelumuotoiluun
Asiakaskeskeisyys liiketoiminnassa
Kilpailuetu ja innovaatio

Palvelumuotoilun prosessi: Tupla-timantti-malli

Kurssitehtävä suoritetaan tiimitehtävänä yrityscase:na Vaasassa.

Sisältö kuvataan opintojaksokuvauksessa,joka sijaitsee opintojakson moodle alustalla.

Opiskelumateriaali

Opintojakson moodle alustalla olevat aineistot ja tuntitehtävät.

Palvelumuotoilu: Tuulaniemi,Juha (2011) Talentum Media Oy


Takaisin