VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2021 > Vuosi 2 > Customer Relationship Management (TL00BE48)

Customer Relationship Management

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE48
OPS: LT 2021
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2022-2023)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2022-2023

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001LT2021-2M2.1.2023 – 30.4.2023Kodjovi LotchiEnglanti1.12.2022 – 10.1.2023

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2023-2024.

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 80 h. Ohjattua lähiopetusta: 27 h. Itsenäistä opiskelua: 53 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Palvelujen markkinointi, Sales Management

Sisältö

Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.Opiskelija tutustuu suhteiden ylläpitoon ja kehitykseen käytettäviin työkaluihin ja teknologiaan.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Peppers & Rogers (2017): Managing Customer Relationships. Wiley.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Tehtävät 50%, Tentti 50%


Takaisin