VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2021 > Vuosi 2 > Palvelumuotoilu (TL00BE47)

Palvelumuotoilu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE47
OPS: LT 2021
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2022-2023)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2022-2023

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001LT2021-2M2.1.2023 – 30.4.2023Sari SaarikoskiSuomi1.12.2022 – 10.1.2023

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, ymmärtää kuluttajan ja palvelun tuottajan roolin ja näkökulman markkinoilla ja palvelujen kehittämisen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 135 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 45 h. Itsenäistä opiskelua: 90 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Palveluliiketoimintaosaaminen, markkinoinnin perusteet, sales management

Sisältö

Palvelun laatu sekä palveluprosessin suunnittelu, hallinta ja kehittäminen, palvelumuotoilu. Mystery shopping osana prosessin kehittämistä.

Aluevaikuttavuus

Alueen yritysten kanssa tehdään yhteistyötä tehtävien ja vierailijaluennoitsijoiden muodossa.

Kansainvälisyys

Sekä opetuksessa että tehtävissä huomioidaan alueen kansainvälisten yritysten tarpeita ja näkemyksiä.

Opiskelumateriaali

-Koivisto, M (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Almatalent
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, workshopit, ryhmätyöt, kirjoittamalla oppiminen.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5
Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3
Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1.
Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen oppimisraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan kyky arvioida palveluja teorian pohjalta.

- Mystery shopping 50%
- Artikkelit ja case-tehtävät 50%

100-90p. = 5
89-80p. = 4
79-70p. = 3
69-60p. = 2
59-50p. = 1

Harjoittelu

Markkinointi, tuote-/palvelusuunnittelu sekä projektityö


Takaisin