Kirjanpidon erityiskysymyksiä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS3602 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | LT 2019 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2020-2021) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Niittykoski, Jukka |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2020-2021
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | LT2019-2T | 4.1.2021 – 28.2.2021 | Jukka Niittykoski, Riikka Mäkelä | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2022-2023.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa valita yrityksen liikekirjanpidon ja tilinpäätöksen erityiskysymyksissä tilanteeseen parhaitten soveltuvan ratkaisun.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h, mistä:
- ohjattua opetusta: 31 h
- itsenäistä opiskelua: 50 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Vaihto-omaisuuden arvostus ja tuloutusperiaatteet, suunnitelman mukaiset poistot ja poistoerot, varaukset, arvonkorotukset ja erityisrahoitus.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
-Tomperi, S. Uusin painos. Kehittyvä kirjanpitotaito. Helsinki. Oy Edita Ab.
Tomperi, S. Uusin painos. Kehittyvä kirjanpitotaito harjoituskirja. Helsinki. Oy Edita Ab.
Opintojakson alussa ilmoitettava lainsäädäntöaineisto ja muu oppimateriaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset.
Arviointikriteerit
5 Käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä johdonmukaisesti erilaisissa tilanteissa
3 Käyttää keskeisiä käsitteitä yksittäisissä tilanteissa ja tehtävissä sekä ymmärtää menetelmien taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat
1 Tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät
Arviointimenetelmät
Tentti 100%. Numeerinen arviointi (0-5).