Liike-elämän englanti I (osa A)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLTP0105 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | LT 2016 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2016-2017) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Auranen, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
25 | T-LT-1-1 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Camilla Harald | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
26 | T-LT-1-2 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Camilla Harald | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
27 | T-LT-1-3 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Päivi Auranen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
28 | T-LT-1-4 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Päivi Auranen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
29 | T-TK-2-1, T-TK-2-2 | 9.1.2017 – 25.2.2017 | Päivi Auranen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2019-2020.
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy englannin kielen ammatilliseen kielenkäyttöön. Tavoitteena on kehittää kirjallista ja suullista taitoa työelämää varten. Opiskelija oppii ammattisanastoa. Opiskelijalla on mahdollisuus parantaa myös peruskielitaitoaan.
Opiskelijan työmäärä
81 h, josta 39 lähiopetusta ja 41 itsenäistä työskentelyä.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen asteen opinnot.
Sisältö
Ammattikieli ja sanasto. Lukeminen, kirjoittaminen, puhuminen ja kuunteleminen. Yleisimmät suulliset ja kirjalliset kielenkäyttötilanteet.
Opiskelumateriaali
Ohjaajan kurssilla ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Tekstien lukemista, dokumenttien tuottamista, suullisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, luentoja, harjoituksia, itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Osallistuminen ja aktiivisuus, tehtävät ja tentti. Numeerinen arviointi (0-5).
1= Opiskelija ymmärtää tekstin/keskustelun pääasiat ja pyrkii osallistumaan. Opiskelija osaa alansa keskeistä sanastoa.
3= Opiskelija ymmärtää ja tuottaa oman alansa tekstiä tai keskustelua vaikka ei vielä täysin sujuvasti. Opiskelija tuntee alansa sanastoa.
5=Opiskelija kommunikoi sujuvasti ja omaa laajan sanavaraston sekä yleisesti että erikoisalallaan. Opiskelija pyrkii jatkuvasti kehittämään taitojaan.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen luokkaopetukeen, kiinnostus kehittää omaa kielitaitoa, suulliset ja kirjalliset tehtävät sekä lopputentti.