Kansainvälisten henkilöstöresurssien ohjaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2302 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | LT 2016 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2018-2019) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Malin, Timo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2018-2019
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
16 | T-LT-4K | 7.1.2019 – 26.5.2019 | Timo Malin | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee kansainvälisessä toimintaympäristössä toimivien yritysten henkilöstöhallinnon keskeiset tehtäväalueet ja erityiskysymykset sekä eri kulttuurien vaikutukset ihmiseen työyhteisössä. Lisäksi hänen tulee tietää, mitä valmentautuminen kansainvälisiin tehtäviin edellyttää.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 27 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 53 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Henkilöstöresurssien ohjaus
Sisältö
Kansainvälinen henkilöstöstrategia, kulttuurien vaikutus johtamiseen ja hallintoon, valmentautuminen kansainvälisiin tehtäviin, ihminen monikulttuurisessa ympäristössä.
Aluevaikuttavuus
Valmentaa toimintaan alueellamme monikulttuurisessa työympäristössä.
Kansainvälisyys
Valmentaa toimintaan kansainvälisessä toimintaympäristössä.
Opiskelumateriaali
- Hofstede G., Hofstedt G.J. and Minkov M. 2010. Cultures and organizations: software of the mind: Intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd edition. New York. McGraw Hill.
- Luennoitsijan ilmoittama muu materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, projektityö, asiantuntijaluennot
Arviointikriteerit
5 Opiskelija osaa perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja. Hän tunnistaa alan kehittämistarpeita.
3 Opiskelija osaa käyttää keskeisiä käsitteitä tehtävissä ja ymmärtää taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat. Hän osaa määritellä alansa asiantuntija-alueen.
1 Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät. Hän tunnistaa alansa asiantuntijuusalueen.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).
Projektityö 60%
Tentti 30%
Aktiivisuus 10%