Palveluliiketoimintaosaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLP0701 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | LT 2016 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2016-2017) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
13 | T-LT-1-1 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Thomas Sabel | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
14 | T-LT-1-2 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Peter Smeds | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
15 | T-LT-1-3 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Heidi Skjäl, Kim Skåtar, Marianne Waltermann | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
16 | T-LT-1-4 | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Heidi Skjäl, Kim Skåtar, Marianne Waltermann | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2019-2020.
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakassuuntainen markkinointi
Sisältö
Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu.
Opiskelumateriaali
-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, workshopit, ryhmätyöt, kirjoittamalla oppiminen.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3
Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1.
Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen oppimisraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan kyky arvioida palveluja teorian pohjalta.
- Yksilösuoritus: kirjatentti 50%
- Mystery shopping -ryhmätyö 50%
- Artikkelien ryhmätyöt (3 kpl) ja niiden esittäminen
100-90p. = 5
89-80p. = 4
79-70p. = 3
69-60p. = 2
59-50p. = 1