VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2014 > Vuosi 1 > Marknadskommunikation och kundbetjäning (TLA0205)

Marknadskommunikation och kundbetjäning

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLA0205
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: LT 2014
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2014-2015)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2014-2015

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
15T-LT-1-1, T-LT-1-25.1.2015 – 23.5.2015Åsa LillhannusRuotsi8.12.2014 – 2.3.2015
16T-LT-1-3, T-LT-1-45.1.2015 – 23.5.2015Åsa LillhannusRuotsi8.12.2014 – 2.3.2015

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår vikten av marknadskommunikation och kundbetjäning för företagets framgång.

Opiskelijan työmäärä

Totalt antal arbetstimmar: 81
- varav närstudier: 39 h
- varav självstudier: 42 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakassuuntainen markkinointi

Sisältö

Säljarens och kundbetjäningens uppgifter och roller, utveckling av kundbetjäning, säljfrämjande åtgärder, PR och reklam.

Opiskelumateriaali

Thorborg, S. 2011. Försäljning och säljledning. Malmö. Liber. Annat av läraren anvisat material

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och projektarbete.

Arviointikriteerit

1 Studerande förstår grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning
3 Studerande har en god förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken
5 Studerande har en utmärkt förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan på ett utmärkt sätt tillämpa sina kunskaper i praktiken

Arviointimenetelmät

Numerisk (0-5). Aktivt deltagande (30 %), tentamen (35 %), projektarbete (35 %).


Takaisin