Matkailukohteiden kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RMRS1201 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | LT 2014 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Sabel, Thomas |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
2 | 27.10.2014 – 20.2.2015 | Thomas Sabel | Suomi | 15.8.2014 – 31.10.2014 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija osaa soveltaa suunnittelutaitojaan tehdäkseen toimenpideohjelman matkailun kehittämishankkeelle kohdetasolla. Suunnittelu- ja kehittämistoiminnan ymmärtäminen elinkeinon eri tasoilla.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 52 h
- mistä itsenäistä opiskelua 38 h
- mistä ryhmätyöskentelyä 18
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen vuoden matkailun opintojaksokokonaisuus "Production of Tourism Experiences" 15 op
Sisältö
Tulo- ja työllisyysvaikutukset ja niiden tutkiminen sekä muut matkailukohteen toimintaympäristöön liittyvät tausta-analyysit matkailun kehittämistä varten esim. kysyntä tarjonta-analyysit. Matkailustrategian toteuttamien. Hanketyöt ja eri tyyppiset kehittämistoimet matkailussa kohdetasolla. Toimenpidesuunnitelman laatiminen, suunnittelu- ja hallintamenetelmät. Hankkeen johtaminen, valvonta ja laatujärjestelmät. Hankkeen rahoittaminen. Matkailun kehitys alueittain.
Opiskelumateriaali
- Godfrey, K. 2000.The tourism development handbook: a practical approach to planning and marketing. London. Cassell.
- Kolb, B. 2006. Tourism marketing for cities and towns: using branding and events to attract tourism. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, opetuskeskustelu, kirjoittamalla oppiminen, oppimistehtävät, porinaryhmät, case-harjoitukset, tietokoneavusteinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa itsenäisesti laatia realistisen matkailustrategian ja taloudellisesti uskottavan toimenpidesuunnitelman.
Hyvä 3
Opiskelija osaa soveltaa teoreettisia käsitteitä oikein matkailustrategian laatimisessa sekä osaa itsenäisesti laatia ja kriittisesti analysoida toimintasuunnitelmia.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa matkailustrategian ja toimenpidesuunnitelman ominaispiirteet sekä osaa kuvata niitä niin suullisesti kuin kirjallisesti.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella, tiimityönä tehtävillä työnäytteillä sekä yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös oppimistehtävän pohjalta jossa opiskelija tekee kirjallisen toimenpideohjelma matkailukohteen kehittämisestä sekä esittää tehtävänsä suullisesti. Arvioinnissa käytetään myös vertaisarviointia sekä itsearviointia.
-Aktiviteetti ja oppimistehtävät 40%
-Kirjallinen raportti toimenpideohjelmasta 30%
-Toimenpideohjelman suullinen esitys 30%