Purku- ja kokoonpanoprojekti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IK00BE98 |
OPS: | KT 2025 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2025-2026) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Hirvonen, Osku |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2025-2026
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3009 | KT2025, KT2025-A, KT2025-B, KT2025-C, KT2025-D | 2.9.2025 – 30.4.2026 | Osku Hirvonen | Suomi | 1.8.2025 – 6.9.2025 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijat oppivat toimimaan tiiminä projektimuotoisesti ja jakamaan tehtävät vastuualueittain.
Opiskelija osaa purkaa ajoneuvon osiin ja dokumentoida prosessin niin, että syntyneiden ohjeiden avulla kokoaminen on mahdollista.
Opiskelija osaa raportoida työnsä tulokset suomeksi ja referoida raportin englanniksi.
Opiskelija ymmärtää projektitoiminnan perusteet ja osaa toimia projektiorganisaatiossa sekä projektipäällikkönä että projektihenkilönä
Opiskelija osaa laatio projektitoiminnassa vaadittavat dokumentit(kuten projektisuunnitelma jne.)
Opiskelija osaa toimia tiimissä siim jäsenenä ja johtajana ja tiedostaa tehokkaan tiimin toiminta- ja käytösmallit
Opiskelijan työmäärä
135h
Sisältö
Projekti liittyy ajoneuvon rakenteen analysointiin, jonka aikana kyseinen ajoneuvo puretaan ja kokoonpannaan ryhmissä.
Saaduista tuloksista tuotetaan raportointiohjeen mukainen työselostus.
Sisältö:
- tiimiytyminen ja tiimityöskentely
- projektityöskentelyn perusteet
- teknisen dokumentaation perusteet
- ajoneuvon purkaminen ja kokoonpaneminen ryhmissä.
Opiskelumateriaali
Opettajien jakama luentoaineisto ja projektin ohjeistus.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, ryhmätyöt ja harjoitustyöprojekti
Arviointikriteerit
4-5: Opiskelija osaa oma-aloitteisesti soveltaa asiaa ja kehittää uusia ratkaisumalleja
3: Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa opintojakson asioita
1-2: Opiskelija osaa jonkin verran käyttää opintojaksolla oppimaansa.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi projektin raporttien, palautettujen harjoitustehtävien ja jatkuvan näytön perusteella.