Tekniikan englannin suullinen viestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IST7002 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | ST 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 TT 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Kiikkala, Sanna-Liisa |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | I-ST-2N | 8.1.2018 – 23.2.2018 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
2 | I-TT-2N | 8.1.2018 – 23.2.2018 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
3 | I-TT-2N | 7.1.2019 – 30.4.2019 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
4 | I-ST-2N | 7.1.2019 – 30.4.2019 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
5 | I-ST-2N | 7.1.2020 – 24.4.2020 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
6 | I-TT-2N | 7.1.2020 – 21.2.2020 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
3001 | 4.1.2021 – 28.2.2021 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 | |
3002 | ST2019-2, ST2019-2A, ST2019-2B, ST2019-2C, ST2019-2D | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3004 | TT2020-2A, TT2020-2B, TT2020-2C, TT2020-2D | 3.1.2022 – 27.2.2022 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3005 | ST2020-2, ST2020-2A, ST2020-2B, ST2020-2C, ST2020-2D | 3.1.2022 – 1.5.2022 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3017 | TT2021-2, TT2021-2A, TT2021-2B, TT2021-2C, TT2021-2D | 9.1.2023 – 29.4.2023 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3018 | ST2021-2, ST2021-2A, ST2021-2B, ST2021-2C, ST2021-2D | 6.3.2023 – 29.4.2023 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.12.2022 – 9.1.2023 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2022-2023
Osaamistavoitteet
Opiskelijan uskallus puhua yleisesti ja erilaisissa ammatillisissa tilanteissa lisääntyvät, opiskelija oppii käyttämään englantia asiantuntijatehtävissä, työelämän tilanteissa ja yleisissä sosiaalisissa tilanteissa ja hän oppii pitämään sisällöllisesti ja vuorovaikutuksellisesti tehokkaan esitelmän. Opiskelija pystyy osallistumaan keskusteluihin, kokouksiin ja neuvotteluihin englanniksi, ja opiskelijan luetun ymmärtämisen ja kirjoittamisen taidot kehittyvät. Tavoitetaso CEFR B1 (-C1 VY).
Opiskelijan työmäärä
54 h, josta lukujärjestykseen merkittyä lähiopetusta VAMKissa xx h ja yliopistolla 30 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukion oppimäärä (VY), lukion/ammatillisen oppilaitoksen oppimäärä (VAMK).
Sisältö
Erilaiset työelämän tilanteet, simulaatiot ja keskusteluharjoitukset, kokouksen ja neuvottelut, esitelmä, oman alan tekstit.
Opiskelumateriaali
Opettajan laatima materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Keskustelu- ja kirjoitusharjoitukset, tekstiharjoitukset.
Arviointikriteerit
Arvosana 5: Opiskelija ymmärtää vaivatta alan tekstit ja tunnistaa piilomerkitykset, omaa laajan oman alan sanaston, ilmaisee ajatuksiaan spontaanisti ja täsmällisesti, erottaa merkitysvivahteet mutkikkaissakin tilanteissa ja pystyy tuottamaan sisällöllisesti yhtenäisen, yksityiskohtaisen ja tehokkaan esitelmän.
Arvosana 3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää pääajatukset oman erityisalansateksteistä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun spontaanisti ja pitämään selkeän ja yksityiskohtaisen esitelmän.
Arvosana 1: Opiskelija tuntee alan perussanaston, ymmärtää pääkohdat alan teksteistä, pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa ja pystyy pitämään esitelmän.
Arviointimenetelmät
Säännöllinen ja aktiivinen osallistuminen, tentti, suullinen näyttö.
Lisätietoja
Vastuuorganisaatio: VAMK/VY