Aikataulusuunnittelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IRTS2103 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | RT 2015 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2017-2018) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Laaja, Martti |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2017-2018
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
7 | I-RT-3N, I-RT-3V | 8.1.2018 – 26.5.2018 | Martti Laaja | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy talonrakennushankkeen toteutusvaiheen aikataulusuunnitteluun ja -valvontaan. Opiskelija ymmärtää peruskäsitteet ja menetelmät aikataulu- ja resurssisuunnittelussa ja osaa käyttää aikatauluohjelmistosovelluksia. Opiskelija osaa laatia talonrakennuskohteen aikataulu- ja resurssisuunnitelman.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 56 h
- itsenäistä opiskelua 52 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kustannus- ja tarjouslaskenta.
Sisältö
Aikataulumuodot ja aikataulutasot, vinoviiva-aikataulutekniikka, lohkojako, menetelmä- ja resurssisuunnittelu, töiden tahdistus ja rytmitys, aikatauluvalvonta ja -ohjaus.
Opiskelumateriaali
Ratu-aikataulukirja. 2008. Rakennustieto Oy .
Kankainen, J.; Sandvik, T. 1999. Rakennushankkeen ohjaus. rakennustieto Oy.
Koski, H. 2000. Rakennushankkeen tuotannonsuunnittelu ja ohjaus. rakennustieto oy.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, sovellusesimerkit, soveltava harjoitustyö. Aikataulusuunnittelun opintojakso liittyy rakennustyömaan suunnittelun juonteeseen.
Arviointikriteerit
Arvosana 1: Opiskelija osaa työelämän kannalta välttämättömät opintojakson asiat
Arvosana 3: Opiskelija osaa hyvin hyödyntää opintojakson asioita
Arvosana 5: Opiskelija osaa luovasti soveltaa opintojakson asioita
Arviointimenetelmät
Opiskelija osoittaa oppimisensa tentillä ja kirjallisella harjoitustyöraportilla. Numeerinen arviointi.