Rakennuttaminen ja kiinteistönpito
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IRTA0604 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | I-RT 2010 / 2010V / 2011 / 2012 / 2013 RT 2014 / 2015 / 2016 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2012-2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Naaranoja, Marja |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | I-RT-3N | 4.3.2013 – 26.4.2013 | Marja Naaranoja | Suomi | 11.2.2013 – 4.3.2013 | |
2 | I-RT-3N | 6.1.2014 – 3.5.2014 | Marja Naaranoja | Suomi | 9.12.2013 – 10.1.2014 | |
3 | I-RT-4V | 10.3.2014 – 3.5.2014 | Marja Naaranoja | Suomi | 9.12.2013 – 14.3.2014 | |
4 | I-RT-3N | 5.1.2015 – 16.3.2015 | Marja Naaranoja | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 | |
5 | I-RT-3N | 4.1.2016 – 7.5.2016 | Marja Naaranoja | Suomi | 7.12.2015 – 10.1.2016 | |
6 | I-RT-3N | 1.9.2016 – 31.10.2016 | Marja Naaranoja | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 | |
7 | I-RT-3N | 1.9.2017 – 27.10.2017 | Marja Naaranoja | Suomi | 23.8.2017 – 18.9.2017 | |
8 | I-RT-3N | 31.8.2018 – 26.10.2018 | Marja Naaranoja | Suomi | 33 h | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2018-2019
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää kiinteistöhallinnon ja -talouden sekä rakennushankkeen hallinnan kiinteistön omistajan näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä huoltokäsikirjan ja elinkaariarvion pienkerrostalolle. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennuttaja arvioi kannattaako rakennus purkaa vai peruskorjata sekä minkälainen rakennushankkeen organisointi kannattaa.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Omistajan ja rakennuksen käyttäjän tarpeet.
Kustannusarviot ja kannattavus
Toteutusmuodon valinta
Huoltokäsikirja
Opiskelumateriaali
Kankainen & Junnonen. Rakennuttaminen, Rakennustieto Oy 2001.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset
Arviointimenetelmät
Jatkuva näyttö, harjoitustyöt ja kokeet.