Prototyyppikehittäminen & UX / UI
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | DJ00BG04 |
OPS: | IDJ 2022 |
Taso: | Insinööri (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2022-2023) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Mäkinen, Seppo |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on antaa valmiuksia hyödyntää prototyyppejä osana tuotekehitysprosessia sekä kehittää ymmärrys prototypoinnista osana arvontuottamista asiakkaalle.
Kurssilla tutustutaan käyttöliittymien suunnitteluun keskeisten avaintekijöiden (oppittavuus, näkyvyys, tehokkuus ja graafinen suunnittelu) kautta sekä käyttäjään liittyviin avaintekijöihin (havainnointi, motoriikka, värit, virheen mahdollisuus).
Itse protyyppien toteutuksen osalta käsitellään eri tasoisia prototyyppejä sekä niiden tuottamisen työkaluja.
Kurssilla opitaan myös palautteen keräämistä prototyyppien avulla.
Sisältö
Käytettävyys
Käyttöliittymät
Eri tasoiset protyypit
Protyypit osana tuotekehitystä
Testaus / palautteen kerääminen
Opiskelumateriaali
Oppimisalustalla ja luennoilla ilmoitettava materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot verkossa, ryhmätyöskentely ja itsenäisesti toteutettavat etätehtävät
Arviointimenetelmät
Ennakkotehtävä
Luennot
Lopputehtävä