VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > International Business (IB) > 2018 > Vuosi 1 > Business Communication (Swedish) (TIP0312)

Business Communication (Swedish)

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TIP0312
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: IB 2018
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2018-2019)
Lukukausi: Syksy
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Frank, Kristina
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2018-2019

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
13T-IB-2-1, T-IB-2-231.8.2018 – 21.12.2018Camilla HaraldSuomi20.8.2018 – 17.9.2018

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2021-2022.

Osaamistavoitteet

The student is familiar with the concept of communication and requirements regarding documents in business correspondence and informative communication. The student is able to produce documents which are appropriate in contents, form and language. The student internalises the purpose and significance of communication in working life.

Opiskelijan työmäärä

Total arbetsmängd 54 h.
- närundervisning 26 h
- självständiga studier 28 h.
The assesment of student's own learning 1 h is included in contact lessons.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Inga förkunskaper krävs.

Sisältö

Basics of communication, informative documents used in working life and their layout, appropriate language usage, correctness of language and style. Reporting.

Opiskelumateriaali

Lehrer, S. 1998. Affärsbrev. Helsingfors. Utbildningsstyrelsen. Svenska språknämnden. 2000. Svenska skrivregler. Stockholm. Liber AB. Other material provided during lectures.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lectures, group and pair work, independent studies.

Arviointikriteerit

1=Känner till företagskommunikation. Producerar för arbetslivet elementära dokument och texter.
3=Känner till företagskommunikation. Producerar för arbetslivet ändamålsenliga dokument och texter på ett bra språk och använder olika kommunikationsstilar anpassade efter situationen och målgruppen.
5=Känner till och kan inom företagskommunikation tillämpa ändamålsenliga dokument och texter på ett utmärkt språk och använder olika kommunikationsstilar anpassade efter situationen och målgruppen.

Arviointimenetelmät

Active participation in contact teaching, completed assignments, report, exam. Numeric (0-5).


Takaisin