Business Communication (Swedish)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TIP0312 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | IB 2016 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2016-2017) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Frank, Kristina |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
11 | T-IB-2-1, T-IB-2-2 | 1.9.2016 – 31.12.2016 | Camilla Harald | Ruotsi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Osaamistavoitteet
The student is familiar with the concept of communication and requirements regarding documents in business correspondence and informative communication. The student is able to produce documents which are appropriate in contents, form and language. The student internalises the purpose and significance of communication in working life.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 54 h.
- närundervisning 26 h
- självständiga studier 28 h.
The assesment of student's own learning 1 h is included in contact lessons.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Inga förkunskaper krävs.
Sisältö
Basics of communication, informative documents used in working life and their layout, appropriate language usage, correctness of language and style. Reporting.
Opiskelumateriaali
Lehrer, S. 1998. Affärsbrev. Helsingfors. Utbildningsstyrelsen. Svenska språknämnden. 2000. Svenska skrivregler. Stockholm. Liber AB. Other material provided during lectures.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lectures, group and pair work, independent studies.
Arviointikriteerit
1=Känner till företagskommunikation. Producerar för arbetslivet elementära dokument och texter.
3=Känner till företagskommunikation. Producerar för arbetslivet ändamålsenliga dokument och texter på ett bra språk och använder olika kommunikationsstilar anpassade efter situationen och målgruppen.
5=Känner till och kan inom företagskommunikation tillämpa ändamålsenliga dokument och texter på ett utmärkt språk och använder olika kommunikationsstilar anpassade efter situationen och målgruppen.
Arviointimenetelmät
Active participation in contact teaching, completed assignments, report, exam. Numeric (0-5).