Tekniikan englanti II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IXP0224 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | I-YT 2009 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Rapila, Ritva |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
25 | I-KT-3N | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
26 | I-YT-3V | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
27 | I-YT-3V | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
28 | I-ST-3N | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
29 | I-TT-3N | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Ritva Rapila | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
30 | I-RT-3N | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Ritva Rapila | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
31 | I-YT-3N | 9.1.2012 – 2.3.2012 | Ritva Rapila | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää oman alansa vaativaakin kieltä ja pystyy tuottamaan insinöörin ammatissa tarvittavaa suullista ja kirjallista ammattialan kieltä, kuten messutilanteet, prosessinkuvaus, sähköpostit ja liikekirjeenvaihto.
Opiskelija laatia liikekirjeitä ja asiantyylisiä sähköpostiviestejä englanniksi. Hän ymmärtää alan aihepiirin tekstejä ja tuntee sanastoa sekä osaa kuvata prosessin sekä laatia ohjetekstejä. Hän tietää myös englannin kokous- ja neuvottelutermistöä.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistuntimäärä 81 h, josta työjärjestyksen mukaista lähiopetusta 42 h ja itsenäistä opiskelua 39 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tekniikan englanti I
Sisältö
Ammattialan suullinen ja kirjallinen viestintä, esim. liikekirjeenvaihto, esitelmät (esim. tuote-esittely messuilla, prosessin kuvaaminen). Tekniikan alan tekstien tuottaminen; oman alan sanasto ja tekstit. Kokoukset ja neuvottelut.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokkaopetus, kotitehtävät ja muu itsenäinen työskentely.
Arviointikriteerit
Arvosana 1: Opiskelija tuntee alan perussanaston ja ymmärtää pääpohdat alan teksteistä. Hän pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa. Arvosana 3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää alan tekstejä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun , joskin satunnaisia virheitä esiintyy.
Arvosana 5: Opiskelija kommunikoi miltei virheettömästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Hän ymmärtää vaivatta alan tekstejä ja omaa laajan oman alan sanaston
Arviointimenetelmät
Tentit, jatkuva näyttö ja aktiivinen osallistuminen luokkaopetukseen tai portfolioarviointi.