VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Tietotekniikka (I-TT) > 2013 > Vuosi 1 > Tietokoneverkkojen perusteet (ITTP0302)

Tietokoneverkkojen perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: ITTP0302
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: I-TT 2013
Taso: Insinööri (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2013-2014)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Antti
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
4I-TT-1N6.1.2014 – 3.5.2014Antti Virtanen, Kalevi YlinenSuomi9.12.2013 – 10.1.2014

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee lähiverkon palvelut, hallitsee lähiverkojen yleiskaapeloinnin ja arkkitehtuurin sekä osaa suunnitella lähiverkon. Opiskelija hallitsee verkkomallit kuten OSI-mallin ja TCP/IP-verkkojen peruspalvelut ja protokollat. Opintojakson pääpaino on lähiverkkojen tietoliikenteessä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 70 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 65 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

ITTP0102 Tietokone opiskeluvälineenä, ITTP0103 PC-tekniikka.

Sisältö

Lähiverkon palvelut. Digitaalinen tiedonsiirto. Lähiverkkojen verkkojen arkkitehtuuri ja yleiskaapelointi. Ethernet ja OSI-malli. TCP/IP-verkkojen ydinpalvelut .

Opiskelumateriaali

Hakala M., Vainio M., Tietoverkon rakentaminen, Docendo, 2005
Granlund Kaj, Tietoliikenne, Docendo, 2007.
Forouzan, B. A., Data communications and networking, New York, McGraw-Hill, 2007, 4th International edition.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja laboratoriotyöt pienryhmissä.

Arviointikriteerit

1 = Opiskelija tuntee lähiverkon palvelut, yleiskaapeloinnin ja arkkitehtuurin, ja TCP/IP-verkkojen peruspalvelut ja protokollat.
3= Opiskelija hallitsee lähiverkon palvelut, yleiskaapeloinnin ja arkkitehtuurin, ja TCP/IP-verkkojen peruspalvelut ja protokollat.
5= Opiskelija osaa edellisten lisäksi suunnitella lähiverkon.

Arviointimenetelmät

Tentti, harjoitustehtävät ja labratyöt. Kurssista annetaan numeerinen arviointi.


Takaisin