VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Tietotekniikka (I-TT) > 2008V > Tekniikan englanti II (IXP0224)

Tekniikan englanti II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: IXP0224
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: I-TT 2008V
Taso: Insinööri (AMK)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Rapila, Ritva
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1I-TT-3N25.8.2008 – 20.12.2008Ritva RapilaSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
2I-ST-3N25.8.2008 – 20.12.2008Sanna-Liisa KiikkalaSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
3I-YT-3N27.10.2008 – 7.3.2009Ritva RapilaSuomi6.10.2008 – 2.11.2008
4I-RT-3V, I-ST-3V27.10.2008 – 7.3.2009Sanna-Liisa KiikkalaSuomi6.10.2008 – 2.11.2008
6 5.1.2009 – 2.5.2009Ritva RapilaSuomi8.12.2008 – 23.1.2009
7I-KT-3N5.1.2009 – 2.5.2009Sanna-Liisa KiikkalaSuomi8.12.2008 – 11.1.2009
8I-RT-3N5.1.2009 – 2.5.2009Ritva RapilaSuomi8.12.2008 – 11.1.2009
12I-TT-3N24.8.2009 – 19.12.2009Ritva RapilaSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
13I-KT-3N24.8.2009 – 19.12.2009Sanna-Liisa KiikkalaSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
14I-ST-3N24.8.2009 – 19.12.2009Sanna-Liisa KiikkalaSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
15 4.1.2010 – 1.5.2010Sanna-Liisa KiikkalaSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
16I-RT-3N4.1.2010 – 1.5.2010Ritva RapilaSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
17I-YT-3N4.1.2010 – 1.5.2010Ritva RapilaSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
18I-TT-3N30.8.2010 – 18.12.2010Ritva RapilaSuomi20.8.2010 – 5.9.2010
19I-KT-3N30.8.2010 – 18.12.2010Sanna-Liisa KiikkalaSuomi20.8.2010 – 5.9.2010
20I-ST-3V30.8.2010 – 18.12.2010Sanna-Liisa KiikkalaSuomi20.8.2010 – 5.9.2010
21I-TT-3V7.3.2011 – 30.4.2011Ritva RapilaSuomi14.2.2011 – 13.3.2011
22I-RT-3N3.1.2011 – 30.4.2011Ritva RapilaSuomi7.12.2010 – 9.1.2011
23I-YT-3N3.1.2011 – 30.4.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi7.12.2010 – 9.1.2011
24I-ST-3N3.1.2011 – 30.4.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi7.12.2010 – 9.1.2011
25I-KT-3N29.8.2011 – 23.12.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi19.8.2011 – 4.9.2011
26I-YT-3V29.8.2011 – 23.12.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi19.8.2011 – 4.9.2011
27I-YT-3V29.8.2011 – 23.12.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi19.8.2011 – 4.9.2011
28I-ST-3N29.8.2011 – 23.12.2011Sanna-Liisa KiikkalaSuomi19.8.2011 – 4.9.2011
29I-TT-3N9.1.2012 – 27.4.2012Ritva RapilaSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
30I-RT-3N9.1.2012 – 27.4.2012Ritva RapilaSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
31I-YT-3N9.1.2012 – 2.3.2012Ritva RapilaSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
32I-TT-3V7.1.2013 – 26.4.2013Ritva RapilaSuomi7.12.2012 – 4.3.2013
33I-ST-3V7.1.2013 – 26.4.2013Sanna-Liisa KiikkalaSuomi7.12.2012 – 4.3.2013

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää oman alansa vaativaakin kieltä ja pystyy tuottamaan insinöörin ammatissa tarvittavaa suullista ja kirjallista ammattialan kieltä, kuten messutilanteet, prosessinkuvaus, sähköpostit ja liikekirjeenvaihto.

Opiskelija laatia liikekirjeitä ja asiantyylisiä sähköpostiviestejä englanniksi. Hän ymmärtää alan aihepiirin tekstejä ja tuntee sanastoa sekä osaa kuvata prosessin sekä laatia ohjetekstejä. Hän tietää myös englannin kokous- ja neuvottelutermistöä.

Opiskelijan työmäärä

Kokonaistuntimäärä 81 h, josta työjärjestyksen mukaista lähiopetusta 42 h ja itsenäistä opiskelua 39 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Tekniikan englanti I

Sisältö

Ammattialan suullinen ja kirjallinen viestintä, esim. liikekirjeenvaihto, esitelmät (esim. tuote-esittely messuilla, prosessin kuvaaminen). Tekniikan alan tekstien tuottaminen; oman alan sanasto ja tekstit. Kokoukset ja neuvottelut.

Opiskelumateriaali

Opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luokkaopetus, kotitehtävät ja muu itsenäinen työskentely.

Arviointikriteerit

Arvosana 1: Opiskelija tuntee alan perussanaston ja ymmärtää pääpohdat alan teksteistä. Hän pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa. Arvosana 3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää alan tekstejä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun , joskin satunnaisia virheitä esiintyy.
Arvosana 5: Opiskelija kommunikoi miltei virheettömästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Hän ymmärtää vaivatta alan tekstejä ja omaa laajan oman alan sanaston

Arviointimenetelmät

Tentit, jatkuva näyttö ja aktiivinen osallistuminen luokkaopetukseen tai portfolioarviointi.


Takaisin