Projektimarkkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | ITP0001 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | I-TP 2011 |
Taso: | Erikoistumiskoulutus |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Ketola, Pekka |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää projektien myynnin ja markkinoinnin toimintalogiikan. Opiskelija tietää projektien markkinointi- ja myyntiprosessin päävaiheet ja osaa toimia yhteistyössä projektien sidosryhmien kanssa. Hän tietää erilaiset sopimuslajit ja neuvotteluasiakirjat, niiden velvoitteet ja hyvillä sopimuksilla saavutetut säästöt. Opiskelija osaa tunnistaa ja hallita projekteissa esiin tulevia riskejä. Hän tuntee projektisalkunhallinnan käytännöt ja projektien erilaiset rahoitusmahdollisuudet.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h, mistä
- ohjattua opiskelua 70 h
- itsenäistä opiskelua 65 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja/esitietoja ei tarvita
Sisältö
- Projektin myynti ja markkinointi
- Projektiliiketoiminta
- Asiakkuuksien hallinta
- Sopimustyypit ja neuvotteluasiakirjat
- Projektin riskienhallinta
- Projektisalkun hallinta
- Projektin rahoitus
Opiskelumateriaali
Artto - Martinsuo - Kujala: Projektiliiketoiminta. WSOY 2006.
Peltonen - Välisalo - Kunttu: Riskien ja kokemustiedon hallinta toimitusprojekteissa.
Martinsuo - Aalto - Artto: Projektisalkun johtaminen.
Muu opettajan suosittelema materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, harjoitukset, harjoitustyöt.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija osaa soveltaa opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä uusissa asiayhteyksissä.
3: Opiskelija osaa oma-aloitteiseti käyttää hyödyksi opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
1: Opiskelija osaa ohjatusti hyödyntää opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi, tentti.