VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Rakennustekniikka (I-RT) > 2013V > Tutkimustyön perusteet (TLVP1501)

Tutkimustyön perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLVP1501
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: I-RT 2013V
Taso: Insinööri (AMK)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1 21.8.2015 – 18.12.2015Ossi KoskinenSuomi12.8.2015 – 13.9.2015
2I-RT-3V4.1.2016 – 12.3.2016Minna UimonenSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
3 1.9.2016 – 31.12.2016Ossi KoskinenSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
4I-ST-3V, I-TT-3V9.1.2017 – 5.3.2017Lotta SaarikoskiSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
5 1.9.2017 – 22.12.2017Ossi KoskinenSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
6I-EY-3V, I-RT-3V8.1.2018 – 23.2.2018Marja NaaranojaSuomi11.12.2017 – 15.1.2018

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy tieteelliseen ajatteluun ja ammattikorkeakoulussa harjoitettavaan tutkimustyöhön, tiedonhankintamenetelmiin, käyttäytymistieteiden tutkimusstrategioihin ja metodeihin. Opiskelija osaa kriittisesti arvioida tietolähteitä, tutkimustuloksia ja niiden luotettavuutta.

Opiskelijan työmäärä

Päiväopiskelijat:
54 tuntia, josta
10 lähituntia ja
44 tuntia itsenäistä opiskelua.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Tiedonkeruu, tieteellisen tiedon tunnistaminen, lähdekriittisyys, referointi. Tutkimusongelman rajaaminen ja jäsentäminen. Tutkimusstrategiat: kokeet, survey- tai case-tutkimus. Kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen tutkimus. Oman opinnäytetyön suunnittelu.

Opiskelumateriaali

- Hirsjärvi, S. Remes, P. Sajavaara P. 2004. Tutki ja kirjoita. Tammi. Helsinki.
- Malhotra, N. Birks, D. 2007. Marketing Research: An Applied Approach. Prentice Hall.
- VAMK:n opinnäyteohjeet.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ohjattu keskustelu, oppimistehtävät.

Arviointikriteerit

1 opiskelija kykenee tietelliseen ajatteluun ja tutkimussuunnitelman laatimiseen, pystyy suoriutumaan yksinkertaisista tiedonhakutehtävistä, ymmärtää lähdekritiikin merkityksen

3 opiskelija kykenee rajaamaan ja jäsentämään loogisesti tutkimusongelman, pystyy laatimaan tutkimussuunnitelman, osaa arvioida kriittisesti tutkimustuloksia ja tietolähteitä

5 opiskelija kykenee itsenäiseen tutkimusongelman jäsentämiseen ja rajaamiseen, pystyy laatimaan loogisen tutkimussuunnitelman, kykenee lähdekriittiseen ajatteluun ja osaa tieteellisesti arvioida erilaisten tietolähteiden ja tutkimustulosten reliabiliteettia ja validiteettia

Arviointimenetelmät

Hyväksytyt suoritukset tiedonhaku- ja tutkimusten arviointitehtävissä (50%), aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, pienimuotoinen raportti annetusta aiheesta tai omasta opinnäytetyöstä (50%). Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin