VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Rakennustekniikka (I-RT) > 2011 > Vuosi 4 > Tehtäväsuunnittelu (IRTS2202)

Tehtäväsuunnittelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: IRTS2202
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: I-RT 2011
Taso: Insinööri (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2014-2015)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Uimonen, Minna
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2014-2015

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
2I-RT-4N1.9.2014 – 20.12.2014Minna UimonenSuomi15.8.2014 – 14.9.2014

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy rakennustyömaan toteutusvaiheen tehtäväsuunnitteluun ja osaa laatia tyypillisen rakennustyövaiheen tehtäväsuunnitelman.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 135 h
- josta työjärjestyksessä esitetty 70 h
- josta itsenäistä opiskelua 65 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei edeltäviä opintoja.

Sisältö

Tehtäväsuunnittelun peruskäsitteet ja rakenne, tehtävän kustannus-, aikataulu- ja laatutavoitteet, vinoviiva-aikataulutekniikan taitojen syventäminen, resurssien tasaus, suurtehtävät, valvontavinjetti, aloitusedellytysten varmistus, aikatauluvalvonta ja ohjaus.

Opiskelumateriaali

Kankainen, J; Junnonen, J. 2000. tehtäväsuunnittelu ja -valvonta rakentamisessa. Ratu. Rakennustieto Oy
Koskenvesa, A; Pussinen, T. 1999. Opas urakoitsijan tehtäväsuunnitteluun. RTK-fakta Oy.
Koskenvesa, A; Pussinen, T. 1999. Opas urakoitsijan tehtäväsuunnitteluun. Esimerkkejä tehtäväsuunnittelusta. RTK-fakta Oy.
Ratu 1199-S. Rakentamisen tehtäväsuunnittelu.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, sovellusesimerkit, soveltava harjoitustyö.

Arviointikriteerit

Arvosana 1: Opiskelija osaa välttämättömät opintojakson asiat.
Arvosana 3: Opiskelija osaa hyvin opintojakson asiat.
Arvosana 5: Opiskelija osaa soveltaa luovasti opintojakson asioita.

Arviointimenetelmät

Kirjallinen koe 50 %, harjoitustyö 50%.


Takaisin