Tekniikan englanti I
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IRTP0409 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | I-RT 2010 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Kiikkala, Sanna-Liisa |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | I-RT-2N | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Ritva Rapila | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijalla osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi työelämän eri viestintätilanteissa, kuten puhelintilanteet, yhtiön ja tuotteen esittely, omasta koulutuksesta kertominen. Opiskelija ymmärtää oman alansa teksteja ja tuntee alan sanastoa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 42 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 39h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Valmentava englanti tai toisen asteen englannin opinnot.
Sisältö
Työelämässä tarvittava suullinen ja kirjallinen viestintä, esim. koulutuksesta kertominen, puhelintilanteet ja yhtiön/tuotteen esittely. Rakennustekniikan tekstit ja sanasto.
Opiskelumateriaali
Opettajan koostama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokkaopetus, kotitehtävät ja muu itsenäinen työskentely.
Arviointikriteerit
Arvosana 5: Opiskelija kommunikoi miltei virheettömästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Hän ymmärtää vaivatta alan tekstejä ja omaa laajan oman alan sanaston. Opiskelija pystyy tuottamaan hyvin laaditun ja miltei virheettömän projektiraportin tai sen tiivistelmän englanniksi
Arvosana 3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää alan tekstejä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun ja pitämään esitelmän, joskin satunnaisia virheitä esiintyy. Opiskelija pystyy tuottamaan projektiraportin tai sen tiivistelmän englanniksi.
Arvosana 1: Opiskelija tuntee alan perussanaston ja ymmärtää pääpohdat alan teksteistä. Hän pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa ja pystyy pitämään esitelmän paperista lukien. Opiskelija pystyy tuottamaan projektiraportin tai sen tiivistelmän englanniksi valmiin mallin avulla tyydyttävästi.
Arviointimenetelmät
Tentit, jatkuva näyttö, aktiivinen osallistuminen luokkaopetukseen