VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Rakennustekniikka (I-RT) > 2006 > Vuosi 4 > Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen (IXP0202)

Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: IXP0202
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: I-RT 2006
Taso: Insinööri (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Kiikkala, Sanna-Liisa
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
10I-TT-4N24.8.2009 – 19.12.2009Maarit JänttiSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
11I-RT-4N24.8.2009 – 19.12.2009Maarit JänttiSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
12I-YT-4N24.8.2009 – 19.12.2009Maarit JänttiSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
13I-RT-4V, I-ST-4V24.8.2009 – 19.12.2009Maarit JänttiSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
14I-ST-3N26.10.2009 – 27.2.2010Maarit JänttiSuomi5.10.2009 – 1.11.2009
15I-KT-4N4.1.2010 – 1.5.2010Henrik NiemeläSuomi7.12.2009 – 10.1.2010

Osaamistavoitteet

Opiskelijalla on riittävät tiedot yritysten ja yhteisöjen tavoitteellisesta viestinnästä. Opiskelijalla on valmius ilmaista itseään kirjallisesti ja suullisesti työelämän vaihtuvissa tilanteissa. Hän osaa laatia vaikuttavan viestinnän asiakirjoja, toimia kokouksissa ja neuvotteluissa ja ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa. Opiskelija tuntee tieteellisen kirjoittamisen perusteet ja saa valmiuksia kirjalliseen raportointiin.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 30 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 51 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei vaadita.

Sisältö

Perustelevat asiakirjat, ohjetekstit, oman ammattialan viestintä, raportointi. Suulliset esitykset, kokoukset ja neuvottelut, kokous-ja neuvotteluasiakirjat.

Opiskelumateriaali

Luennot, harjoitustehtävät ja luennoitsijan toimittama muu materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät.

Arviointikriteerit

Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.

3 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti melko virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.

5 Opiskelija osaa toteuttaa itsenäisesti ja virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.

Arviointimenetelmät

Osallistuminen luento-opetukseen, suoritetut harjoitustehtävät ja tentti.


Takaisin