Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IKTP0504 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | I-KT 2012 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2014-2015) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Niemelä, Henrik |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
5 | I-KT-3N | 1.9.2014 – 20.12.2014 | Maarit Jäntti | Suomi | 15.8.2014 – 14.9.2014 |
6 | 27.10.2014 – 23.5.2015 | Henrik Niemelä | Suomi | 15.8.2014 – 31.10.2014 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa toimia kokouksissa ja neuvotteluissa ja laatia niihin ja työnhakuun liittyviä asiakirjoja. Opiskelija osaa ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa. Opiskelija osaa kiinnittää huomiota tuottamansa materiaalin tyyliin. Opiskelija ymmärtää viestinnän merkityksen sekä yhteisön että oman työnsä kannalta ja haluaa jatkuvasti parantaa omia taitojaan. Opiskelija tuntee tieteellisen kirjoittamisen perusteet.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 42 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 39 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tiedottava viestintä
Sisältö
Oman ammattialan viestintä ja raportointi. Suulliset esitykset, kokoukset ja neuvottelut, kokous- ja neuvotteluasiakirjat, työhakemus ja ansioluettelo.
Opiskelumateriaali
Opettajan toimittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu ja harjoitustyöt.
Arviointikriteerit
Arvosana 5: Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja virheittä oman alansa työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
Arvosana 3: Opiskelija osaa viestiä mallin mukaisesti melko virheittä oman alansa työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
Arvosana 1: Opiskelija osaa viestiä mallin mukaisesti oman alansa työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
Arviointimenetelmät
Harjoitusten arviointi, jatkuva arviointi