Verkostojen ja monikulttuuristen tiimien johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IKTA0606 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | I-KT 2011 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2013-2014) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Ketola, Pekka |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2013-2014
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3 | I-KT-3N | 4.11.2013 – 21.12.2013 | Pekka Ketola | Suomi | 16.8.2013 – 13.9.2013 |
4 | 23.8.2013 – 2.11.2013 | Pekka Ketola | Suomi | 16.8.2013 – 13.9.2013 | |
5 | I-KT-2N | 6.1.2014 – 3.5.2014 | Adebayo Agbejule | Suomi | 9.12.2013 – 10.1.2014 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee esimiestoiminnan perusperiaatteet tavoitteellisesti toimivassa organisaatiossa ja ymmärtää, mitä vaatimuksia organisaation johtamiselle asetetaan. Hän osaa johtaa ja kehittää organisaatioiden välistä vuorovaikutusta sekä ymmärtää, miten yksilöiden väliset erot (mm. monikulttuurisuus) on otettava huomioon tiimejä rakennettaessa ja niitä johdettaessa. Opiskelija tunnistaa projektityöstentelyn asettamat vaatimukset organisaatioiden ja yksilöiden väliselle vuorovaikutukselle.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 81 h, mistä
- ohjattua opiskelua 42 h
- itsenäistä opiskelua 39 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja/esitietoja ei tarvita
Sisältö
Esimiehen rooli ja tehtävät organisaatiossa, organisaation ja itsensä johtaminen ja kehittäminen, tiimien ja verkostojen johtaminen monikulttuurisessa ympäristössä.
Opiskelumateriaali
Claire Capon: Understanding the Business Environment. Pearson Edication Ltd 2009.
John Arnold & all: Work Psychology (Partly). Pearson Edication Ltd 2005.
Luentomoniste ja muu opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, case-harjoitukset, ryhmätyöt, ongelmanratkaisumenetelmät.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija osaa soveltaa opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä uusissa asiayhteyksissä.
3: Opiskelija osaa oma-aloitteiseti käyttää hyödyksi opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
1: Opiskelija osaa ohjatusti hyödyntää opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi, tentti, aktiivinen osallistuminen.