Projektin markkinointi ja sidosryhmäjohtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IKTS2101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | I-KT 2010 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2013-2014) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Ketola, Pekka |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää projektin markkinointiprosessin kokonaisuutena ja sen merkityksen menestyvälle yritykselle sekä osaa suunnitella, toteuttaa ja analysoida markkinointitoimenpiteitä asiakassuhdeperiaatteiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää sidosryhmäjohtamisen merkityksen menestyksekkäälle projektitoiminnalle. Opiskelija osaa toimia erilaisissa esiintymis- ja neuvottelutilanteissa ottaen huomioon kulttuurien eroavaisuudet.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h, mistä
- ohjattua opiskelua 70 h
- itsenäistä opiskelua 65 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrittäjyys ja yritystalous
Verkostojen ja monikulttuuristen tiimien johtaminen.
Sisältö
Markkinoinnin toimintaympäristö, markkinoinnin yleiset periaatteet, projektin markkinointi, projektin sidosryhmät ja niiden johtaminen, esiintymis- ja neuvottelutaidot erilaisissa markkinointitilanteissa, liiketoimintakulttuurien eroja eri maissa/maanosissa.
Opiskelumateriaali
Artto - Martinsuo - Kujala: Projektiliiketoiminta. WSOY 2006.
Muu opettajan suosittelema materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, harjoitukset, harjoitustyöt.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija osaa soveltaa opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä uusissa asiayhteyksissä.
3: Opiskelija osaa oma-aloitteiseti käyttää hyödyksi opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
1: Opiskelija osaa ohjatusti hyödyntää opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi, tentti.