VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Kone- ja tuotantotekniikka (I-KT) > 2010 > Vuosi 4 > Projektin markkinointi ja sidosryhmäjohtaminen (IKTS2101)

Projektin markkinointi ja sidosryhmäjohtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: IKTS2101
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: I-KT 2010
Taso: Insinööri (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2013-2014)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Ketola, Pekka
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää projektin markkinointiprosessin kokonaisuutena ja sen merkityksen menestyvälle yritykselle sekä osaa suunnitella, toteuttaa ja analysoida markkinointitoimenpiteitä asiakassuhdeperiaatteiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää sidosryhmäjohtamisen merkityksen menestyksekkäälle projektitoiminnalle. Opiskelija osaa toimia erilaisissa esiintymis- ja neuvottelutilanteissa ottaen huomioon kulttuurien eroavaisuudet.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h, mistä
- ohjattua opiskelua 70 h
- itsenäistä opiskelua 65 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Yrittäjyys ja yritystalous
Verkostojen ja monikulttuuristen tiimien johtaminen.

Sisältö

Markkinoinnin toimintaympäristö, markkinoinnin yleiset periaatteet, projektin markkinointi, projektin sidosryhmät ja niiden johtaminen, esiintymis- ja neuvottelutaidot erilaisissa markkinointitilanteissa, liiketoimintakulttuurien eroja eri maissa/maanosissa.

Opiskelumateriaali

Artto - Martinsuo - Kujala: Projektiliiketoiminta. WSOY 2006.
Muu opettajan suosittelema materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, harjoitukset, harjoitustyöt.

Arviointikriteerit

5: Opiskelija osaa soveltaa opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä uusissa asiayhteyksissä.
3: Opiskelija osaa oma-aloitteiseti käyttää hyödyksi opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.
1: Opiskelija osaa ohjatusti hyödyntää opintojakson oppisisällössä määriteltyjä menetelmiä.

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi, tentti.


Takaisin