VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Hyvinvoinnin asiantuntija (HYA) > 2024K > Vuosi 2 > Digitalisaatio ja markkinointi (HY00BQ12)

Digitalisaatio ja markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: HY00BQ12
OPS: HYA 2024K
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2025)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset vuonna 2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001HYA2024K-12Y, IDKJT2024-17.1.2025 – 23.5.2025Heidi SkjälSuomi1.12.2024 – 13.1.2025

Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin suunnittelun ja strategisten toimenpiteiden komponentit osaksi menestyksekästä markkinointisuunnitelmaa (markkinointiosaaminen). Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan (oppimisen taidot) ja osaa toimia verkossa vuorovaikutteisesti. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja (suomen kielen taito).

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson kokonaistyömäärä 75h, josta verkon kautta tapahtuvaa kontaktiopetusta 25h ja itsenäistä- tai ryhmäopiskelua 50h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

-

Sisältö

Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä terveyden ja hyvinvointialan toimintoon digitaalisia markkinointiviestintäkeinoja soveltamalla. Opintojakso on jaettu kolmeen moduuliin: 1) nykytila-analyysi ja segmentointi 2) ydinstrategia ja keihäänkärkituote 3) markkinoinnin kilpailukeinot eli 4P-malli, pääpaino sosiaalisen median markkinoinnissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy itsenäisesti ja tiimeissä ideoimaan ja tuottamaan uusia lähestymistapoja annettuihin tehtäviin (innovaatio-osaaminen) sekä toimimaan tehokkaasti ja rakentavasti työyhteisötiimissä. Opiskelija hallitsee vuorovaikutustaidot, mukaan lukien kuuntelutaito, keskustelutaito, ja esiintymisosaaminen. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta (työyhteisöosaaminen) sekä ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa (tekoälyosaaminen).

Opiskelumateriaali

- Komulainen, M. (2023). Menesty Digimarkkinoilla. Kauppakamari. ekirja.
- Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita. ekirja.
- Muu opettajan Moodleen tuottama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Verkon kautta tapahtuva vuorovaiktuteinen dialogi, ryhmätyöt, aivoriihet, digitaaliset opetusmenetelmät.

Arviointikriteerit

Asteikko 0-5.


Takaisin