Asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | HY00BN72 |
OPS: | HYA 2023K |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2024) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Niemistö, Riku |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2024
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | HYA2023K-12Y, HYA2023K-1Y | 1.1.2024 – 31.5.2024 | Miro Koskenranta | Suomi | 1.12.2023 – 12.1.2024 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida ja kehittää organisaation toimintaprosesseja
- hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisessä kehittämisessä
- ottaa huomioon asiakasnäkökulman palveluiden kehittämisessä
- keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 24h
- mistä itsenäistä opiskelua: 84h
Sisältö
Sisältö
- asiakasnäkökulma palvelujen tuottamisessa
-palvelumuotoilu
-asiakassegmentointi
- laatujohtaminen ja laatujärjestelmät
- prosessijohtaminen
- arviointitoiminta
Aluevaikuttavuus
Alueella toimivien organisaatioiden asiakaslähtöisyyden arviointi ja kehittäminen.
Kansainvälisyys
Laatua ja asiakaslähtöisyyttää käsittelevä kansainvälinen kirjallisuus.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Taso 1:
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti organisaation toimintaprosesseja
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Taso 3:
- opiskelija kuvaa organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija kuvaa keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5:
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti asiakasnäkökulmaa palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti keskeisiä palvelujen laadun varmistuksen menetelmiä ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
Arviointimenetelmät
harjoitustehtävät 100 %, numeerinen arviointi