VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Hiilineutraali yhteiskunta (ylempi AMK) (HY) > 2025T > Vuosi 2 > Digitalisaatio ja markkinointi (DJ00BV06)

Digitalisaatio ja markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: DJ00BV06
OPS: HY 2025T
Taso: Tradenomi (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2026)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset vuonna 2026

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001DKJ2025-T, HY2025T2.1.2026 – 28.4.2026Heidi SkjälSuomi5.12.2025 – 12.1.2026

Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2025-2026.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin suunnittelun ja strategisten toimenpiteiden komponentit osaksi menestyksekästä markkinointisuunnitelmaa (markkinointiosaaminen). Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan (oppimisen taidot) ja osaa toimia verkossa vuorovaikutteisesti. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja (suomen kielen taito).

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson kokonaistyömäärä on 5 op = 135h, johon sisältyy etänä pidettävät verkkotunnit, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely sekä oman osaamisen tunnistaminen ja palautteenanto.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

-

Sisältö

Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä digitaalisia markkinointiviestintäkeinoja soveltamalla. Opintojakso on jaettu moduuleihin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy ideoimaan ja tuottamaan uusia lähestymistapoja annettuihin tehtäviin (innovaatio-osaaminen) sekä toimimaan tehokkaasti ja rakentavasti markkinoinnin proessissa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta (työyhteisöosaaminen) sekä ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa (tekoälyosaaminen).

Opintojakson moduulit ovat seuraavat:
1) nykytila-analyysi ja segmentointi
2) strategia ja keihäänkärkituote
3) markkinoinnin kilpailukeinot, josta painotus sosiaalisen median markkinoinnissa.

Opiskelumateriaali

- Komulainen, M. (2023). Menesty Digimarkkinoilla. Kauppakamari. ekirja.
- Muu opettajan Moodleen tuottama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Opetus toteutetaan sekä verkkotappamisten että itsenäisesti työstettävien oppimistehtävien kautta. Etänä pidettävien lähiopetustuntien opetusmuotona ovat dialogi, ryhmätyöt, aivoriihet ja erilaiset digitaaliset opetusmenetelmät.

Arviointimenetelmät

Asteikko 0-5.


Takaisin