Digitalisaatio ja markkinointi
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | DJ00BV06 |
| OPS: | HY 2025T |
| Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 2 (2026) |
| Lukukausi: | Kevät |
| Laajuus: | 5 op |
| Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
| Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2026
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|---|
| 3001 | DKJ2025-T, HY2025T | 2.1.2026 – 28.4.2026 | Heidi Skjäl | Suomi | 5.12.2025 – 12.1.2026 |
Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2025-2026.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin suunnittelun ja strategisten toimenpiteiden komponentit osaksi menestyksekästä markkinointisuunnitelmaa (markkinointiosaaminen). Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan (oppimisen taidot) ja osaa toimia verkossa vuorovaikutteisesti. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja (suomen kielen taito).
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson kokonaistyömäärä on 5 op = 135h, johon sisältyy etänä pidettävät verkkotunnit, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely sekä oman osaamisen tunnistaminen ja palautteenanto.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
-
Sisältö
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä digitaalisia markkinointiviestintäkeinoja soveltamalla. Opintojakso on jaettu moduuleihin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy ideoimaan ja tuottamaan uusia lähestymistapoja annettuihin tehtäviin (innovaatio-osaaminen) sekä toimimaan tehokkaasti ja rakentavasti markkinoinnin proessissa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta (työyhteisöosaaminen) sekä ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa (tekoälyosaaminen).
Opintojakson moduulit ovat seuraavat:
1) nykytila-analyysi ja segmentointi
2) strategia ja keihäänkärkituote
3) markkinoinnin kilpailukeinot, josta painotus sosiaalisen median markkinoinnissa.
Opiskelumateriaali
- Komulainen, M. (2023). Menesty Digimarkkinoilla. Kauppakamari. ekirja.
- Muu opettajan Moodleen tuottama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan sekä verkkotappamisten että itsenäisesti työstettävien oppimistehtävien kautta. Etänä pidettävien lähiopetustuntien opetusmuotona ovat dialogi, ryhmätyöt, aivoriihet ja erilaiset digitaaliset opetusmenetelmät.
Arviointimenetelmät
Asteikko 0-5.
