VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Vapaasti valittavat opinnot (H-VV) > 2007 > Asiakasprosessien johtaminen (TLV9010)

Asiakasprosessien johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLV9010
Tyyppi: Valinnainen / Sijoittamaton
OPS: H-VV 2007
Taso: Täydennyskoulutus yms.
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Kurssilla etsitään ratkaisuja, miten saada kriittisestä ostajasta uskollinen asiakas. Tämän olisi onnistuttava yhdistämällä asiakkaiden tarpeet ja yrityksen tavoitteet toimivaksi ja tuottavaksi kokonaisuudeksi.

Opiskelijan työmäärä

yht. 80 h
lähiopetus ja tentti 40 h
uskollisuusohjelmiin perehtyminen 20 h
tenttiin valmistautuminen 20 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet

Sisältö

1 Asiakasuskollisuus ja sen johtaminen

2 Asiakkuuden arvo ja lujuus

3 Asiakaslähtöinen liiketoiminta
a Strategiat
b Tehokkuus
c Kannattavuus

Opiskelumateriaali

Arantola, Heli 2003. Uskollinen asiakas. Kanta-asiakkuuksien johtaminen. WSOY Porvoo
Lehtinen, Jarmo R. 2004. Asiakkuuksien aktiivinen johtaminen, luvut 3, 4 ja 5. Edita Helsinki
ajankohtaiset artikkelit ym.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

luennot, keskustelut, harjoitukset, itsenäinen tiedonhaku

Arviointikriteerit

1: Ymmärtää asiakasuskollisuuden merkityksen yrityksen kannattavuudelle. Osaa tarkastella erilaisia asiakasryhmiä ja asiakkuuksia. Tuntee erilaisia tapoja palkita asiakkuudesta.

3: Edellisen lisäksi osaa suunnitelmallisesti rakentaa arvokkaita ja lujia asiakassuhteita. Osaa arvioida suhteiden arvoa, lujuutta, tehokkuutta ja kannattavuutta. Osaa hyödyntää esim. etiikkaa ja epiikkaa arvontuotannossa.

5: Edellisten lisäksi osaa suunnitella kannattavan uskollisuusohjelman palkitsemisjärjestelmineen ja johtaa asiakkuuksia aktiivisesti.

Arviointimenetelmät

tuntiaktiivisuus 10 %
tentti 90 %
numeerinen arv. 0-5


Takaisin