VAMK

Change language: Suomi

Front Page > Study Search > Marketing Communications (TL00BE50) > 2024-2025

Marketing Communications

Structure Type: Study unit
Code: TL00BE50
Curriculum: LT 2022 / 2023
Level: Bachelor of Business Administration
Year of Study: 2 / 3 (2024-2025)
Semester: Autumn / Spring
Credits: 4 cr
Responsible Teacher: Skjäl, Heidi
Language of Instruction: Finnish

Courses During the Academic Year 2024-2025

Impl.Group(s)Study TimeTeacher(s)LanguageEnrolment
3003LT2023-2M2025-01-02 – 2025-04-30Heidi SkjälFinnish2024-12-01 – 2025-01-12
3004LT2022-3M2024-08-19 – 2024-12-20Heidi SkjälFinnish2024-08-01 – 2024-09-06

Learning Outcomes

Opintojakson osaamistavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys online- ja offline- markkinointikeinojen merkityksestä markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa analysoida ja valita markkinointikeinoista relevanteimmat ja soveltaa niitä käytännön esimerkkien avulla. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia tehokkaasti ja rakentavasti tiimissä sekä ymmärtää sitoutumisen ja yhteistyön merkityksen niin tiimitoiminnassa kuin oman motivaation tunnistamisessa. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija noudattaa opinnäytetyökriteereitä ja osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja. Opiskelija osoittaa ensiluokkaista esiintymisosaamista ja kykenee rakentamaan moderneja ja visuaalisia esityksiä. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Student's Workload

Total 108 h. teaching, projects and group work: 32 h. Independent study: 76 h.
Assessment of one's own learning 1 h is included in contact lessons.

Prerequisites / Recommended Optional Courses

Basics of marketing

Contents

Means of marketing communication (branding, influencer marketing, social media marketing, advertising, public relations, sponsorship, sales promotion, direct sales / email marketing, events)

Regional Impact

Local companies will be involved in the project work

Internationality

Local companies involved in the internationalization processes of the region will be involved in the project work

Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools

Smith, PR (2019). Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies

Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods

Lectures, exercises, project work

Assessment Criteria

Assignment:

5: retrieve information systematically from scientific publications in the field
- modify the information for various purposes
- assess the correctness and reliability of the information
- understands the development needs in the field and present development measures
- analyse and assess professional issues appearing in practical operations
- justify , giving the theoretical base, for the solutions made when acting in tasks of an expert

3: modify and apply acquired information
- assess the correctness of the information
- justify the solutions made when acting in tasks of an expert
- utilise various problem-solving methods independently
- recognise the development needs in the field

1: retrieve and utilise information from various sources
- justify the solutions made when acting in tasks of an expert
- utilise problem-solving methods when given guidance

Assessment Methods

Arviointiskaala 0-5


Back