Encountering diversity and difference
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | SAPA0302 |
Type: | Compulsory / Basic Studies |
Curriculum: | SA 2016V |
Level: | Bachelor of Social Services |
Year of Study: | 1 (2017) |
Credits: | 6 cr |
Responsible Teacher: | Saikkonen, Sanna |
Language of Instruction: | Finnish |
Courses During the Year 2017
Impl. | Group(s) | Study Time | Teacher(s) | Language | Enrolment |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-1VK | 2017-08-24 – 2017-12-22 | Heidi Blom | Finnish | 2017-08-21 – 2017-09-18 |
Still need to take the course? See the courses during the academic year 2019-2020.
Learning Outcomes
Opiskelija
* ymmärtää moniarvoisen yhteiskunnan merkityksen.
* tunnistaa erityistä tukea tarvitsevien sekä monikulttuuristen asiakkaiden tuen tarpeita
* osaa tukea yksilöllisesti asiakkaiden voimavaroja erilaisia työmenetelmiä hyödyntäen
Contents
* moniarvoinen yhteiskunta
* erityispedagogiikka 3op
* erityistä tukea vaativat toimintakyvyn häiriöt, perustietoa eri vammaryhmistä kasvatustieteen näkökulmasta
* kulttuurin merkitys ihmisen arvoissa, toiminnassa ja viestinnässä
* erilaisiin kulttuureihin tutustuminen, monikulttuurisuus, 3op
* monikulttuurisuuden ymmärtäminen ja teorian ja käsitteiden hyödyntäminen yhteistyötahon kanssa: G. Hofsteden 4 kulttuurin ulottuvuutta (yhteisöllisyys-yksilöllisyys, pieni-suuri valtaetäisyys, feminiinisyys-maskuliinisuus ja epävarmuuden välttäminen), sopeutumisvaiheet uuteen kulttuuriin, akkulturaatiomalli, kulttuurishokki, kulttuurisensitiivisyys
* viestintää tukevat menetelmät/työvälineet: selkokieli, nonverbaalinen viestintä, kuvallinen viestintä
*moninaisuus yhteiskunnassa ja yhteisöissä
*osallisuuden vahvistaminen ja tukeminen
Assessment Criteria
Taso 1: Opiskelija osaa käyttää yksittäistä työmenetelmää asiakkaan yksilöllisessä tukemisessa
Taso1: Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttä alan tietoperustaan
Taso 3: Opiskelija osaa valita asiakkaan tarpeita parhaiten tukevia työmenetelmiä ja käyttää niitä asiakkaiden yksilöllisessä tukemisessa.
Taso 3: Opiskelija osaa soveltaa alan tietoperustaa johdonmukaisesti
Taso 5: Opiskelija osaa soveltaa erilaisia työmenetelmiä eri asiakasryhmissä asiakaslähtöisesti
Taso 5: Opiskelija osaa soveltaa alan tietoperustaa asiantuntevasti