Health and Social Care Research
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | SYS2001 |
Type: | Compulsory / Professional Studies |
Curriculum: | S-SY 2008 |
Level: | Master of Health Care / Master of Social Services |
Year of Study: | 2 (2009-2010) |
Credits: | 5 cr |
Responsible Teacher: | Koivisto, Raimo |
Language of Instruction: | Finnish |
Courses During the Academic Year 2009-2010
Impl. | Group(s) | Study Time | Teacher(s) | Language | Enrolment |
---|---|---|---|---|---|
2 | S-SY-2Y | 2009-08-24 – 2010-05-30 | Andrew Sirkka, Hannele Laaksonen | Finnish | 2009-08-14 – 2009-09-06 |
Learning Outcomes
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan itsenäisen tutkimustyön perusvalmiudet: filosofisen tarkastelun ja tietokäsityksen merkityksen tutkimuksen lähtökohtana, tutkimusprosessin sekä laadullisten ja määrällisten metodien käytön ja tutkimusaineiston hankinnan.
Contents
Teoreettisen viitekehyksen ja empiirisen aineiston yhteensovittami-nen. Tutkimuksen eteneminen prosessina. Määrällinen ja laadullinen tutkimus. SPSS-ohjelma tilastollisessa analyysissä.
Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools
- Ernvall, R., Ernvall, S. & Kaukkila, S. 2002. Tilastollisia menetelmiä sosiaali- ja terveysalalle. WSOY: Helsinki
- Eskola, J. & Suoranta, J. 1998. Johdatus kvalitatiiviseen tutkimukseen. Vastapaino: Tampere.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2003. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi: Helsinki.
- Karjalainen, L. 2006. SPSS-perusteet 13.0. Pii-kirjat: Mikkeli.
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällönanalyysi. Hoitotiede 11 (1):3-12.
- Metsämuuronen, J. 2003. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä. International Methelp: Helsinki (osin)
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely. Lähiopetusta 24h ja itsenäistä työskentelyä 111h.
Assessment Methods
Arviointi kirjallisten tehtävien perusteella, numeerinen arviointi.