Third Sector Service Providers in the Public Sector
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | SYS3002 |
Type: | Optional obligatory / Professional Studies |
Curriculum: | S-SY 2007 |
Level: | Master of Health Care / Master of Social Services |
Year of Study: | 2 (2008-2009) |
Credits: | 5 cr |
Responsible Teacher: | Frantz, Hans |
Language of Instruction: | Finnish |
Courses During the Academic Year 2008-2009
Impl. | Group(s) | Study Time | Teacher(s) | Language | Enrolment |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SY-2Y | 2009-01-05 – 2009-05-29 | Hans Frantz | Finnish | 2008-12-08 – 2009-01-11 |
Learning Outcomes
Opiskelija saa kokonaiskuvan kolmannen sektorin ja julkisen sektorin yhteistoiminnasta sosiaali- ja terveyspalvelujen tuotannossa. Opiskelija perehtyy hyvinvointipalvelujen tuotantovaihtoehtoihin kuntien, asiakkaiden ja tuottajien kannalta.
Contents
Kolmas sektori käsitteenä. New Public Management kansainvälisenä trendinä palvelujen tuotannossa. Suomalainen kolmas sektori, sen laajuus ja merkitys hyvinvointipalveluille. Yhteistyö julkisen ja kolmannen sektorin välillä.
Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools
- Eronen, Anne, Pia Londén, Anne Perälahti, Aki Siltaniemi, Riitta Särkelä (2006). Sosiaalibarometri 2006. Hyvinvointipalvelujen tuottajien ajankohtainen tilanne ja näkemys kansalaisten hyvinvoinnista. Helsinki: Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitto ry.
- Laki yksityisten sosiaalipalvelujen valvonnasta 9.8.1996/603
- Vuorinen, Marja, Riitta Särkelä, Anne Perälahti, Juha Peltosalmi, Leena Peisa, Pia Londén, Anne Eronen (2005). Vertaansa vailla, ajankohtaiskuva sosiaali- ja terveysjärjestöistä STKL ry. Helsinki
- Yeung, Anne Birgitta (2002). Vapaaehtoistoiminta osana kansalaisyhteiskuntaa ihanteista vai todellisuutta? Tutkimus suomalaisten asennoitumisesta ja osallistumisesta vapaaehtoistoimintaan. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen yhteistyöyhdistys YTY ry. Helsinki: Hakapaino
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Luentoja 20h. vierailuja ja omatoimista työskentelyä 115h.
Assessment Methods
Arviointi kirjallisten töiden perusteella, numeerinen arviointi