VAMK

Change language: Suomi

Front Page > Archived Education > Management and Development in Health Care and Social Services (S-SY) > 2007 > Year 2 > Health and Social Care Research (SYS2001)

Health and Social Care Research

Structure Type: Study unit
Code: SYS2001
Type: Compulsory / Professional Studies
Curriculum: S-SY 2007
Level: Master of Health Care / Master of Social Services
Year of Study: 2 (2008-2009)
Credits: 5 cr
Responsible Teacher: Koivisto, Raimo
Language of Instruction: Finnish

Courses During the Academic Year 2008-2009

Impl.Group(s)Study TimeTeacher(s)LanguageEnrolment
1S-SY-2Y2009-01-05 – 2009-05-02Hannele LaaksonenFinnish2008-12-08 – 2009-01-11

Learning Outcomes

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan itsenäisen tutkimustyön perusvalmiudet: filosofisen tarkastelun ja tietokäsityksen merkityksen tutkimuksen lähtökohtana, tutkimusprosessin sekä laadullisten ja määrällisten metodien käytön ja tutkimusaineiston hankinnan.

Contents

Teoreettisen viitekehyksen ja empiirisen aineiston yhteensovittami-nen. Tutkimuksen eteneminen prosessina. Määrällinen ja laadullinen tutkimus. SPSS-ohjelma tilastollisessa analyysissä.

Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools

- Ernvall, R., Ernvall, S. & Kaukkila, S. 2002. Tilastollisia menetelmiä sosiaali- ja terveysalalle. WSOY: Helsinki
- Eskola, J. & Suoranta, J. 1998. Johdatus kvalitatiiviseen tutkimukseen. Vastapaino: Tampere.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2003. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi: Helsinki.
- Karjalainen, L. 2006. SPSS-perusteet 13.0. Pii-kirjat: Mikkeli.
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällönanalyysi. Hoitotiede 11 (1):3-12.
- Metsämuuronen, J. 2003. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä. International Methelp: Helsinki (osin)

Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods

Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely. Lähiopetusta 24h ja itsenäistä työskentelyä 111h.

Assessment Methods

Arviointi kirjallisten tehtävien perusteella, numeerinen arviointi.


Back